BBC en IAB registreren samen brutobestedingen

BBC De Media en Reclame Bank registreerde in de eerste twee maanden van dit jaar 14 miljoen euro aan bruto online mediabestedingen. De BBC werkt voor deze rapportage sinds 1 januari samen met het IAB (In-teractive Advertising Bureau).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In eerste instantie leveren dertien van de grotere online marktpartijen de data voor de registratie aan, te weten MSN, Adlink, IP, Funda, IDG Communications, Ilse, Lycos, Veronica Digitaal, Wanadoo, Webads, We-gener Multimedia, Adformatie en Netdirect, die samen in totaal zo’n 200 websites beheren. Anne-Claire Stuivenberg van BBC: ”We gaan er vanuit dat in de loop der tijd de mediabestedingen van nog meer websites aan de registratie toegevoegd worden.” Beide organisaties proberen voor 2004 ook de zoekmachines en e-mailbedrijven over te halen om deel te nemen aan de registratie.

Daarnaast voert BBC in opdracht van IAB Nederland ook een registratie van de netto mediabestedingen uit. In 2003 rapporteerden beide een netto-omzet van 39,7 miljoen euro. De nieuwste resultaten zullen eind mei worden gepubliceerd.
De registratie van de online mediabestedingen maakt volgens de BBC vergelijking met andere mediumtypen mogelijk, vergroot de exposure van exploitanten en biedt inzicht in de complete mediamix en het mediabudget van adverteerders.
De methodiek van de registratie van de bruto mediabestedingen op internet is tot stand gekomen door samenwerking tussen IAB, PMA (Platform van Media-Adviesbureaus), BVA bond van adverteerders en BBC.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie