‘Bedrijfsreputatie vooral afhankelijk van klanten’

De Nederlandse ceo vreest vooral aantijgingen van klanten en belangengroeperingen als het gaat om de bedrijfsreputatie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit onderzoek onder achthonderd ceo’s in Europa en Noord-Amerika. Het merendeel van de ondervraagde ceo’s, de Nederlandse voorop, beschouwt het vergroten van de omzet als het belangrijkste doel van de bedrijfsreputatie. Opmerkelijk is dat de Nederlandse ceo zich veel minder waarde toedicht dan die in de rest van Europa en Amerika. Waar de persoonlijke reputatie volgens de Amerikaanse ceo’s voor 80 procent die van de organisatie beïnvloedt, is dat volgens hun Nederlandse collega’s maar voor 48 procent het geval. Zij zien klanten (94 procent) en werknemers (68 procent) als de grootste beïnvloedende factoren. Bovendien zijn zij in vergelijking met hun buitenlandse collega’s veel meer beducht voor beschuldigingen uit de hoek van belangengroeperingen en klanten.

De bevindingen zijn afkomstig uit het jaarlijkse Corporte Reputation Wacht-onderzoek van Hill & Knowlton, dat in de eerste helft van dit jaar is gehouden in Europa en Noord-Amerika.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie