Blippar opent kantoor in Amsterdam

Augmented Reality marktleider vanuit lokaal kantoor Benelux bedienen

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

 is in 2011 opgericht en heeft kantoren in Amerika (San Francisco, New York, Los Angeles, Chicago), Groot-Brittanie (London), Japan (Tokyo), Turkije (Istanbul) en India (Dehli), na de overname van het Nederlandse Layar vestigt Blippar zich in nu ook Amsterdam om klanten in de Benelux te bedienen. Door aanwezigheid van grote organisaties als Unilever, P&G en Heineken in de Benelux en met name in Nederland, is een lokaal kantoor van belang. 

Blippar’s strategie is er op gericht om een wereld te creëren waarbij de fysieke wereld middels augmented reality virtueel tot leven kan worden gebracht. Middels mobiele, wearable apparaten zoals onder andere smartphones, tablets en Google Glass is het voor consumenten mogelijk om extra informatie te verkrijgen uit producten en verpakkingen, objecten, media en reclame-uitingen. Voor merken, adverteerders en uitgevers biedt dit nieuwe mogelijkheden om consumenten te bereiken en interactie aan te gaan.  De eerste campagne in Nederland met Blippar was de Pepsi . Ruim een miljoen blikjes waren voor de Nederlandse markt voorzien van exclusieve content zoals muziek, video’s en een game. 

Blippar Benelux staat onder leiding van Arjen de Vries. De Vries werkte eerder o.a. voor Layar, De Persgroep en VNU. De Vries: &;Het Blippar platform is meer geavanceerd dan bijvoorbeeld het Layar platform. De mogelijkheden voor activatie zijn daardoor groter. Inzicht in data is essentieel bij alle partnerships die we doen. We hebben veel mooie cases met goede resultaten mbt ROI.&;

 

 

;s Vision for Glass

 

https://www.youtube.com/watch?v=YIPWq_sAC2M

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie