Breedbandpenetratie onder de jeugd loopt op tot 90 procent

De penetratie van breedband bij gezinnen met kinderen in de leeftijd 9-15 jaar is inmiddels opgelopen tot bijna 90 procent. De helft betreft aansluitingen via de kabel en de andere helft ADSL. Dit werd vastgesteld in een grootschalig onderzoek op Kaboem, de interactieve website voor tweens. In totaal deden meer dan 1850 respondenten tussen de 9 en 15 jaar mee aan het onderzoek.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De tweens zijn vaker benoemd als de eerste echte digitale generatie, de ‘generation wired’, die met allerlei nieuwe technologieën opgroeien en daar ook goed mee weten om te gaan. Zo is de penetratie van mobieltjes in de doelgroep inmiddels opgelopen tot 85 procent, heeft meer dan 85 procent thuis de beschikking over een DVD speler en heeft meer dan 70 procent een digitale camera.

Martien Verdeuzeldonk, managing director Kaboem Media: ‘Wij maken regelmatig het vergelijk met de encyclopedie in de jaren zestig, die iedereen toen in huis moest hebben voor de opvoeding en school. Dit is nu de computer met bijbehorende breedbandverbinding geworden. De digitale media zijn niet meer weg te denken in het dagelijkse leven van de jeugd. Dit betekent ook dat je hier niet meer omheen kunt als je met de jeugd wilt communiceren. Dit onderstreept onze visie dat digitale communicatie als een soort van zenuwcentrum fungeren in multichannel communicatie. En het gaat er hierbij niet alleen om dat je de jeugd aldus kunt bereiken, maar ook dat je ze nog kunt begrijpen. Als gevolg van de digitale media volgen de trends elkaar namelijk steeds sneller op’.
Kaboem heeft meer dan 500.000 leden en is daarmee Nederlands populairste website voor en door Tweens (9-15 jaar).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie