De 'doorvertelwaarde' van een boeiend verhaal

Een verandering van perspectief. In een drieluik, waarvan dit de laatste is, heb ik toegepaste handvatten aangeboden die houvast bieden om content creatie en publicatie op een structurele manier te integreren binnen uw organisatie. [i]Uitdaging:[/i] De content die gepubliceerd wordt verteld wat het moet vertellen. De content onderscheidt zich geenszins.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

[i]Inzicht:[/i] Door tijdens het creëren van de content een moment te nemen om het item van context te veranderen, of wellicht om te draaien, ontstaat er met dezelfde inhoud een verfrissend bericht wat meer de aandacht zal trekken.

[i]De oplossing:[/i] Door het veranderen van het perspectief van een gebeurtenis of nieuwtje creëer je een invalshoek die verrast, die een wenkbrauw doet optrekken of wellicht een glimlach initieert.

Een vleugje humor of simpelweg afsluiten met een vraag. Dat zijn ingrediënten die je helpen de waarde van je content te vergroten.

Persoonlijk zal ik pas een bericht gaan liken, of in mijn eigen netwerk verspreiden, als het relevant is en ik de potentie ervan inzie. Met die potentie bedoel ik of het item een mate van buzz binnen mijn eigen netwerk kan generen. Wanneer ik het bericht als leuk, grappig of vernieuwend ervaar heeft het bericht 'doorvertelwaarde' en is de kans groot dat meer mensen dat vinden.

Voorbeeld: het 'standaard' hr nieuwtje:
[blockquote]Piet, financieel controller in een ziekenhuis is al 20 jaar in trouwe dienst. Foto met taart en bloemen gaat mee in de stroom van berichtjes. [/blockquote]

Een verandering van perspectief had het item onderscheidend gemaakt en meer 'buzz waarde' opgeleverd:
[blockquote] Gisteren hebben wij voor de eerste maal de irritatie bokaal uitgereikt. Piet irriteert ons al 20 jaar lang met de foutjes die hij als financiële controller boven water haalt. Piet: Bedankt! [/blockquote]

Content is de drager van je verhaal en gericht op het informeren en veelal aangaan van een dialoog. In een persoonlijk gesprek is een mededeling niet een stimulans om de dialoog te starten. Verander je perspectief: probeer te vermaken, uit te nodigen, te prikkelen of te vernieuwen om je te onderscheiden. Stel jezelf vervolgens de vraag: “Is het boeiend, zou ik het willen doorsturen naar een ander?”.

Wat zijn jouw ingrediënten om content tot leven te brengen? Hoe verander jij het perspectief? Welke smaken van content gebruik jij om je doelgroep te activeren?

Aan de wand? Op het magneet bord? Download hier de infographic:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie