Esprixloos

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Mocht je na het lezen van deze blog denken dat het allemaal pure frustratie is, dan klopt dat volledig. Ik ben gefrustreerd. Weer geen Esprix dit jaar. Terwijl ik me voor heb genomen dit niet erg te vinden, blijft het toch knagen. Zeker wanneer ik de winnende cases zie. Niets ten nadele van de winnende cases, maar waar is de consistentie? Waar is de nieuwe lijn gebleven? Gedragsbeïnvloedende communicatie? De nieuwe norm die de organisatie dit jaar stelde is niet zichtbaar in de prijzenkast, waardoor de Esprix weer geen eigen plek claimt. Einde Esprix?

Ik denk dat ik nummer 7.684 ben die schrijft over het mogelijke einde van de Esprix. En toch blijft het een instituut. Net een duif. Iedereen rijdt er met z’n auto overheen, kijkt in de spiegel en ja hoor. Hij zit nog fijn wat broodresten op te eten.

De Esprix. Vast tussen Spinawards, Effies en Lampen. Heeft van alles wat en niets van zichzelf. Meer. Want kijkend naar de winnende cases, is het over het algemeen goed werk in uiteenlopende disciplines met uiteenlopende doelstellingen. Neem KitKat Jesus. Goede PR? Absoluut. Gedragsbeïnvloeding? Nee, tenzij je bereik genereren als primair doel ziet. En dat lijkt me niet de bedoeling in direct marketing. Of de Beter Horen films. Super voor het merk, ongetwijfeld knallers voor kennis en houding, maar is er een directe relatie met gedrag? Tot slot de case van Maandag. Uit de omschrijving maak ik op dat het een slimme geïntegreerde campagne is, maar over gedrag wordt niets vermeld. Heb voor de zekerheid nog even op de site van de Esprix gekeken voor meer info, maar hier kon ik alleen kaarten bestellen voor de uitreiking van vorige week.

Dolgraag win ik volgend jaar een Esprix, maar kan iemand me vertellen waar ik dan op moet letten?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie