Kerstmis minder commercieel

Vond vorig jaar nog 80 procent van de Nederlanders dat kerstmis tot een commercieel feest was verworden, dit jaar is dat gedaald naar 72 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wel is het zo dat we Kerstmis minder leuk gaan vinden dan vroeger, blijkt uit een onderzoek dat marktonderzoekbureau NFO Trendbox. Er werd een representatieve steekproef gehouden onder 500 personen in de leeftijd van 16 jaar en ouder. In 2002 vond een kwart van de Nederlanders het kerstfeest niet meer zo leuk als voorheen; dit jaar is dat gestegen tot 31 procent. De huidige economische recessie zou hier debet aan kunnen zijn.
Beleving van het kerstfeest.

De beleving van het kerstfeest is sterk afhankelijk van leeftijd. Hoe ouder men is, des te meer men het kerstfeest als een commerciële aangelegenheid ervaart. Hetzelfde geldt voor de stelling 'Kerstmis is niet meer zo leuk als vroeger': vier van de tien 65-plussers (tegen 31 procent landelijk gemiddeld) is het hiermee eens.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie