KPN en Telfort kibbelen over tekstballon

KPN en Telfort vechten een kort geding uit met dit keer als inzet een paarswitte tekstballon in de reclamecampagne van Telfort. Volgens de marktleider is het een exacte kopie van het exemplaar dat KPN zelf gebruikt in zijn advertenties voor het merk Hi.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hierdoor is schade geleden, betoogde KPN in de rechtbank van Arnhem. Het concern ontvangt gaarne een voorschot van 30.000 euro. KPN besteedt jaarlijks 10 miljoen euro aan de Hi-campagne, die zich vooral richt op de jonge gebruikers van mobiele telefoons. Volgens KPN-advocaat K. Bisschop maakt Telfort inbreuk op het auteurs- en merkenrecht.

Raadsman G. van den Bergh van Telfort meldde dat het bedrijf op humoristische wijze aan de kaak wilde stellen dat KPN niet de goedkoopste sms-aanbieder is. ´Een opscheppertje dat letterlijk een koekje van eigen deeg krijgt.' Het doel van de Telfort-campagne was om lezers aan te zetten tot een prijsvergelijking met KPN.
Voorzieningenrechter H. Uniken Venema was vrijdag niet van plan om een oordeel te vellen over het geschil. Op zijn verzoek proberen de bedrijven er deze week zelf uit te komen. Daarmee is het juridische gesteggel tussen de twee nog lang niet afgelopen. Op 24 september daagt Telfort KPN voor de rechter, omdat KPN in zijn reclames claimt het beste netwerk te hebben. En dat is tegen het zere been van de concurrent.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie