Makro-Online zoekt concurrentie met bestaande retailers

'Logistiek is een drama in e-commerce,' zegt Angélique Wouters, directeur van Makro-Online.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

'Voor de software zijn best oplossingen te vinden, maar de daadwerkelijke service is een hoofdstuk apart. Je kan nog zo'n mooie webstore bouwen, opvallende marketingacties opzetten en zelfs je front- en backoffice integreren, maar als je bezorging niet klopt, ben je gedoemd te mislukken.'

Makro-Online is vorig jaar medio augustus in Leiden begonnen. Daarna is de winkel uitgebreid naar Zoetermeer, Gouda en Den Haag. Inmiddels is de online-winkel bovendien actief in Utrecht en Gooi en Eemland. En sinds kort in Amsterdam. Wouters vindt dat de grote stap. Ze zegt in het maartnummer van het Tijdschrift voor Marketing: ‘Amsterdam is massa. Hebben we die volume-uitbreiding onder controle, dan rollen we uit in de Rijnmond.'

Wouters erkent dat Makro meer en meer in het vaarwater van andere retailers komt. 'Ik zou apetrots zijn wanneer Makro-Online door Albert Heijn als serieuze concurrent gezien wordt. Bekijk je in welke richting Metro beweegt en vergelijk je dat met de koers van Ahold, dan zie je dat wij elkaar tegenkomen. Zij worden veel actiever in groothandel, voegen non-food toe en ontwikkelen hun online kanaal. Ze hebben hier in Nederland al vijftien jaar ervaring met thuisbezorging, en ik zie wat ze met Peapod in Noord-Amerika en met Disco in Zuid-Amerika doen. Ik denk wel eens dat ze wat sneller zouden kunnen doorschakelen, maar ik realiseer me ook dat e-commerce een race is waarvan de uitkomst niet bij voorbaat vast staat.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie