Mediabestedingen van het Rijk tijdelijk veel lager

Door bezuinigingen en minder behoefte aan personeelswerving zijn de mediabestedingen van de Rijksoverheid dit jaar ongeveer gehalveerd vergeleken bij de voorgaande jaren. In de afgelopen drie jaar waren de uitgaven van het Rijk als adverteerder sterk gestegen, naar totaal circa 110 miljoen euro per jaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Deze cijfers noemt VVO-voorzitter Jan Veenman, directeur Publiek en Communicatie van de RVD, in een interview met het vakblad Adformatie van 16 oktober. De uitgaven van het Rijk op dit gebied worden voornamelijk besteed aan campagnes over beleid, mededelingen van de overheid en arbeidsmarktcommunicatie.

De huidige teruggang is een gevolg van bezuinigingen als gevolg van het regeerakkoord en een verminderde wervingsbehoefte. Volgens Veenman zullen de bestedingen van het Rijk in beleidscommunicatie volgend jaar weer toenemen en over twee jaar ook die van werving.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie