Nederlanders kennen MMS

Ruim de helft van de Nederlandse consumenten van 16 jaar en ouder (52 procent) is bekend met MMS.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek van Intomart naar het succes van MMS/i-mode. De toegevoegde waarde van MMS blijkt met name voor privé-doeleinden gezien te worden. Het gaat vooral om plezier en minder om nut. De consument meent dat MMS met name te gebruiken is voor het verzenden van e-mail en foto’s, aldus de onderzoekers. Ook het opvragen van informatie over bijvoorbeeld beurskoersen, het weer, beltegoed en tarieven worden genoemd.
De zakelijke toepassingen blijken moeilijker te benoemen. Daarbij wordt gedacht aan file-informatie, reclameboodschappen en bijvoorbeeld het online opvragen van voorraden. Een deel van de ondervraagden ziet geen zakelijke toepassingsmogelijkheden.

Eenderde van de consumenten die al bekend zijn met de dienst, geeft aan geïnteresseerd te zijn in MMS. Dit wil nog niet zeggen dat men tot aankoop overgaat. Andere aspecten zoals prijs spelen daarbij een belangrijke rol. Een grove berekening leert dat de huidige markt een potentie heeft van 2,3 miljoen aansluitingen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie