Nieuwe campagne 'Hete thee'

Brandwonden Stichting is in samenwerking met Consument en Veiligheid een campagne begonnen, die ouders moet waarschuwen voor het gevaar van hete dranken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Onderzoek wijst uit dat ouders de kans op een verbranding door hete vloeistoffen te laag inschatten. Jaarlijks worden er 1.300 kinderen jonger dan vijf jaar op een Spoedeisende Hulpafdeling behandeld als gevolg van een verbranding door bijvoorbeeld hete thee, koffie of water uit de kraan. De campagne moet de ouders op dit gevaar attenderen.

Ouders zeggen ook dat zij het moeilijk vinden om een verbranding door hete vloeistof te voorkomen. De beleving van ouders en de ernst van de gevolgen van een verbranding zijn dan ook belangrijke redenen om een voorlichtingscampagne te starten.

Kinderen van allochtone afkomst lopen een groter risico op verbranding. Vandaar dat er extra aandacht wordt besteed aan voorlichting aan allochtone ouders. Dit gebeurt onder meer tijdens inburgeringcursussen. Daarnaast wordt de campagne gevoerd via spots op tv en radio en wordt er voorlichting gegeven via consultatiebureaus en kraamzorg.

Op de website van de Brandwonden Stichting en op vinden ouders tips over hoe ze verbrandingen kunnen voorkomen en over eerste hulp bij een brandwondenongeval.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie