Nieuwe campagne Nationaal Jeugddebat van start

De nieuwe wervingscampagne van de Stichting Nationaal Jeugddebat is op 18 september van start gegaan. De zesde uitvoering van dit debat wordt op 23 april gehouden in de Tweede Kamer. De campagne kost 100.000 gulden en heeft als motto ‘Hoe houd je ze scherp?’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Jongeren tussen de twaalf en achttien jaar kunnen zich tot 1 november opgeven voor het debat in de Tweede Kamer, hieraan nemen ook verschillende staatssecretarissen en ministers deel. De campagne is erop gericht om de vernieuwde internetsite van het Jeugddebat onder de aandacht te brengen. ‘Jongeren moeten gaan nadenken wat voor een mening ze hebben en hoe ze deze mening politiek kenbaar kunnen maken’, legt Peter van Heek van de Stichting Nationaal Jeugdebat uit. ‘We willen dat zoveel mogelijk jongeren zich gaan aanmelden.’

Om de jongeren te bereiken worden Boomerangcards verspreid. Radio 538 zendt van week 28 tot week 41 commercials uit die jongeren moeten oproepen om de site te bezoeken. Daarnaast worden er zoveel mogelijk links naar de vernieuwde site geplaatst, zijn er flyers en posters en loopt er een stoppercampagne voor printmedia. Bij voorgaande edities maakten de Stichting Nationaal Jeugddebat gebruik van een speciale krant om aandacht te krijgen voor het debat. ‘Toen waren we heel erg afhankelijk van onderwijzers: delen ze de krant uit of niet. Daarom hebben we nu gekozen voor een andere opzet’, vertelt Van Heek. De stichting heeft veel ingezet op de bezoekers van de nieuwe interactieve site. Het effect van de campagne wordt gemeten aan de hand van de sitebezoeken. Behalve een Nationaal Jeugddebat is er in dertig Nederlandse gemeenten ook een regionaal debat. Jongeren kunnen studiepunten behalen bij deelname. (18-09-2000)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie