Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company duikt in de wereld van reclamemuziek

In een serie korte afleveringen neemt presentator Amber Roner je mee in de wereld van de reclamemuziek

Muziek is emotie. Wie een gevoel wil triggeren met zijn merk, heeft daarom muziek nodig. In de nieuwe podcast serie Reclamemuziek delen insiders hun kennis en inzichten over het belang van muziek voor branding.

Iedere artiest droomt van een hit. Maar merken die dromen van een hit zijn er ook. Niet zo vreemd, want airplay, hit succes en positieve herhaalde associatie betekent een enorme boost voor je branding en bekendheid. Dat het mogelijk is, blijkt bijvoorbeeld uit de commercials van Interpolis (‘Smoorverliefd’) en PLUS  Supermarkten. Voor die laatste maakte singer-songwriter Joe Buck het liedje ‘The Way You Take Time’. Het liedje uit de reclame groeide uit tot een airplay top tien hit.

Verantwoordelijk voor die samenwerking was Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company. Amp.Amsterdam is ook de initiator achter de Reclamemuziek podcast, de nieuwe podcast serie over muziek, branding en merken. In een serie korte afleveringen neemt presentator Amber Roner je mee in de wereld van de reclamemuziek. Ze gaat in gesprek met artiesten, producers, music supervisors, publishers en natuurlijk reclamemakers. Wat betekent geluid voor je merk? Op welke wijze zorgt muziek voor herkenbaarheid en identiteit van je brand?

Voor wie?

De Reclamemuziek podcast is een must-listen voor iedereen die in de reclame werkt en wilt weten hoe je boodschap versterkt kan worden of een doelgroep op natuurlijke wijze bereikt. De serie is ook interessant voor artiesten, songwriters, producers en muziekliefhebbers die meer willen weten over de mogelijkheden en kracht van muziek, of de wijze waarop een commercial als springplank voor een artiest kan werken.

Eerste aflevering: hits scoren met de reclame

In de eerste aflevering vertellen artiesten Joe Buck en Sofia Dragt over het schrijven voor een commercial. Joe vertelt over zijn liedje The Way You Take Time, dat in een commercial van PLUS Supermarkten werd gebruikt en uitgroeide tot een hit met elf miljoen streams. Sofia legt uit hoe ze voor Interpolis het liedje Come Home maakte, dat uiteindelijk in twee campagnes werd gebruikt.

Luisteren

De afleveringen zijn te beluisteren via Spotify, Stitcher, Apple Podcasts en de andere bekende kanalen.

Plaats als eerste een reactie