Nrc.next op broadsheet

Nrc.next gaat vandaag eenmalig van tabloid naar broadsheet, het klassieke grote formaat.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Lezers van het dagblad wilden vier jaar geleden 'meer weten in minder tijd'. Daarom werd nrc.next een compacte krant op tabloid-formaat. Inmiddels is tabloid mainstream geworden. Maar nrc.next ziet een andere trend, zegt chef redactie Titia Ketelaar: die naar grote formaten. 'Van bakje koffie naar een large cappuccino op het station, van je buurtwinkel naar een XL-supermarkt, van meubelboulevards naar woonmalls, van de iPod naar de iPad. Daarom verschijnen we nu op groot formaat, "broadsheet".'

Ketelaar: 'Bovendien hebben onze collega's van NRC Handelsblad ons liefde voor broadsheet bijgebracht. Achter een lange-armenkrant kun je je heerlijk verschuilen: je geliefde merkt niet dat je een ochtendhumeur hebt, die kwekkende treinreizigers verdwijnen achter een papieren muur. Met zo'n grote krant onderscheid je je van de massa. We zien aan NRC Handelsblad dat broadsheet werkt - er is lekker veel ruimte voor beeld, tekst en advertenties.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie