Openheid als strategie Pentagon

Het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft een nieuwe pr-strategie aangewend om de laatste testronde van het nationale raketafweersysteem naar buiten te brengen. Deze aanpak van openheid moet geruchten en onbetrouwbare informatie voorkomen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De test van twee weken geleden was de eerste sinds juli vorig jaar. De komende achttien maanden wil het Department of Defense (DoD) het journalisten 'zo makkelijk mogelijk maken', aldus vice-admiraal Craig Quigley, die als plaatsvervangend assistent secretaris verantwoordelijk is voor het communicatiebeleid. Zo moeten geruchten en onbetrouwbare informatie over het controversiële verdedigingssysteem worden voorkomen.

Twee dagen voor de laatste test hield luitenant-generaal Ronald Kadish een persconferentie, waarbij hij in lekentermen uitlegde wat er precies ging gebeuren. Journalisten konden de test volgen via een satelliet en kregen binnen een uur na de voltooiing ervan informatie over het succes of mislukking. Een jaar geleden gaf de Amerikaanse defensie nog dubbelzinnige resultaten en moesten journalisten naar twee locaties in verschillende staten komen. (Bron: PRWeek US)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie