PCM tevreden over betaalde sites

PCM Dagbladen is vooralsnog tevreden over de nieuwe aanpak rond betaalde content, meldt Emerce Online.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Trouw en Volkskrant verkopen online meer dan verwacht. Bij NRC Handelsblad meent men dat de sinds kort geldende registratieplicht bij bezoek aan de site, bezoekers niet overmatig afschrikt. ‘We zien tot dusver ongeveer tien procent minder pageviews.’

Afgelopen zomer begon de verplichte registratie voor de bezoekers van de sites van Volkskrant, Algemeen Dagblad, Parool, Trouw en NRC Handelsblad. Het NRC was vier weken geleden de eerste in de rij, Trouw volgt binnenkort, dan AD en de Volkskrant. Gijsbert van Es, adjunct-hoofdredacteur van NRC Handelsblad en verantwoordelijk voor de site van het NRC tegen Emerce Online: ‘Er zit nog altijd geweldige groei in ons sitebezoek. Die groeicurve zien we door de registratie nu wat afvlakken, maar zal zeer waarschijnlijk doorzetten.’

Van Es benadrukt dat de verplichte registratie niet vanuit de redactie van het NRC komt. Het besluit is genomen door de raad van bestuur. ‘Wij hebben er zelfs tegen geageerd, maar achteraf bezien is de schade zeer beperkt.’ PCM gebruikt de persoonlijke gegevens voor marketingdoeleinden. Pink Roccade faciliteert de implementatie van het systeem voor alle PCM-dagbladen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie