Pearson op verlies door Financial Times

Dalende advertentie-inkomsten van de Financial Times hebben de Britse uitgever Pearson in het eerste halfjaar van 2002 een nettoverlies van 207 miljoen pond (325 miljoen euro) bezorgd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het verlies is veel groter dan analisten hadden verwacht. In de eerste helft van vorig jaar leed Pearson nog slechts 3 miljoen pond (4,7 miljoen euro) verlies. De omzet nam sindsdien 3 procent af tot 1,8 miljard pond (2,8 miljard euro), bijna geheel veroorzaakt door de lagere advertentie-inkomsten van de Financial Times. De uitgever verwacht een herstel in het tweede halfjaar. Als de malaise echter aanhoudt, vreest Pearson dat het bedrijfsresultaat bij de Financial Times 10 tot 15 procent lager uitvalt. De Financial Times had 31 procent minder advertentie-inkomsten in vergelijking met de eerste zes maanden van 2001, schrijft Brandrepublic.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie