Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company duikt in de wereld van reclamemuziek

In de Reclamemuziek podcast neemt presentator Amber Roner je mee in de wereld van de reclamemuziek

In deze serie delen insiders hun kennis en inzichten over de impact van campagnes en hoe muziek daaraan kan bijdragen.

De “verjaardagsvraag”

In deze aflevering spreken we met label director van ROQ N’ Rolla Mahi Khalesi en artiestenmanager Jacco Toma van Kaiser Management over reclame binnen het artiesten landschap en andersom. De “verjaardagsvraag” heerst: wat doet een label- of artiestenmanger nu eigenlijk? Het draait allemaal om het reilen en zeilen van de artiesten: van planning tot contracten tot sync-aanvragen en brand partnerships.

“Door te zien én te horen maak je iets herkenbaar”

Het is inmiddels bijna een mantra te noemen binnen deze podcast: er moet een match zijn tussen merk en artiest. Vaak gaat het dan om het platform of de doelgroep van de artiest, maar er is inmiddels bewijs genoeg dat je als merk dus niet meteen voor groot en bekend hoeft te kiezen. “Er zijn genoeg jonge talenten die een verhaal hebben en iets te vertellen hebben [...]. Dan is het sympathiek om als merk juist die stemmen een podium te geven”, aldus Toma.

Is een samenwerking met een merk dan een must voor een artiest? Niet per se, maar het kan een enorme boost zijn voor elke artiest. Of muziek een must is voor merken? Dat zeker! “Door te zien én te horen maak je iets herkenbaar”, aldus Khalesi.

Luister naar de aflevering via Spotify of één van de andere podcast platformen.

Reclamemuziek

Initiator achter de Reclamemuziek podcast, de nieuwe podcastserie over muziek, branding en merken, is Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company. In deze serie  neemt presentator en multimediajournalist Amber Roner je mee in de wereld van de reclamemuziek. Ze gaat in gesprek met artiesten, producers, music supervisors, publishers en natuurlijk reclamemakers. Wat betekent geluid voor je merk? Op welke wijze zorgt muziek voor herkenbaarheid en identiteit van je brand?

Voor wie?

De Reclamemuziek podcast is een must-listen voor iedereen die in de reclame werkt en wilt weten hoe je boodschap versterkt kan worden of een doelgroep op natuurlijke wijze bereikt. De serie is ook interessant voor artiesten, componisten, producers en muziekliefhebbers die meer willen weten over de mogelijkheden en kracht van muziek, of de wijze waarop een commercial als springplank voor een artiest kan werken.

De afleveringen zijn te beluisteren via Spotify, Stitcher, Apple Podcasts en de andere bekende kanalen.

Over Amp.Amsterdam

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.