Postbedrijf VS zet crisisplan op

De USPS, (United States Postal Service), is deze maand onbewust medeplichtig geworden in de verspreiding van miltvuur. Dit gebeurde tijdens een interne communicatie- en mediacampagne die erop gericht was het vertrouwen van de mensen in postleveringen te stabiliseren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De brieven, die hierover naar verschillende media en het Capitol waren gestuurd, bevatten echter zelf de onderhavige bacterie. Daarop zette het organiserende departement op twee fronten een PR-actie in. ‘Als eerste moeten we onze werknemers mobiliseren en opvoeden omdat zij ons waardevolste bezit zijn’, aldus de vice-president Public Affairs en Communicatie Azeezaly Jaffer. ‘Ten tweede verstrekken we een erg simpel bericht aan het Amerikaanse volk: mobiliseer het algemeen verstand’.

Postdirecteur John E. Potter meldde in diverse televisieprogramma’s dat slechts twee gevallen miltvuur was aangetroffen bij de 680 miljoen poststukken die USPS elke dag ontvangt. Volgende week gaat de USPS kaarten versturen aan alle Amerikaanse huishoudens met de oproep kalm te blijven en hen te instrueren hoe ze het beste verdachte post kunnen identificeren en behandelen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie