Real Madrid meest waardevolle merknaam

Real Madrid wordt dit jaar de meest waardevolle merknaam in de sportwereld. De merchandising levert de Spaanse club uit de Primera Division in 2004 zo'n 138 miljoen euro op. De Madrilenen nemen daarmee de toppositie over van Manchester United.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat meldt De Telegraaf. De krant heeft de gegevens van de Spaanse zakenkrant Expansion. ´Enkele jaren geleden was Manchester de absolute marktleider, om de simpele reden dat zij een marketingstrategie hadden die tien jaar voor lag op die van andere clubs´, zegt Real-voorzitter Florentino Perez in Expansion. ´Vanaf heden is dit niet meer het geval. Niemand kan meer opboksen tegen de wereldwijde impact van de merknaam Real Madrid.´

De Spaanse topclub draait dit jaar een marketingomzet van 138 miljoen euro. Dit staat gelijk aan de totale inkomsten die de voetbalclub vier jaar geleden wist te noteren. Volgens Perez, net herkozen als preses van Real Madrid, dankt zijn club de enorme inkomstentoename aan de komst van een aantal grote sterspelers in de afgelopen jaren. Zinedine Zidane, David Beckham, Luis Figo en Ronaldo kwamen de afgelopen seizoenen allen voor Madrid spelen . ´Wij hebben laten zien dat het aantrekken van grote spelers behoorlijk winstgevend kan zijn. Net als andere zakelijke sectoren hebben wij een goed verkopend product proberen te ontwikkelen.´

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie