Stop

En dan volgt er nu een bericht van de Discovery Channel Alarmcentrale voor alle mediabureaus. Stop met het investeren in alles wat met digitaal te maken heeft. Search marketing, viral trackers, social networking, het is allemaal overbodige kennis.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Mediabureaubazen stopt u ook met al dat onderzoek naar het effect van communicatie-inspanningen van uw adverteerders. Flikker die onderzoekers massaal op straat. Stop met moeite stoppen in allerlei databasetechnologie. Die stelt u alleen maar in staat directe relaties aan te gaan met consumenten. Begin niet eens aan het nadenken over mobiele platforms.
Stoppen maar met het investeren in mensen die adverteerders kunnen helpen in het voeren van regie over alle middelen. Gooi al die strategen er onmiddellijk uit. Stop met het opzetten van teams die op creatieve wijze merken laten stralen door middel van activatie. Stop met bedenken van budgetmethoden die adverteerders helpen hun belangrijkste uitgave te rechtvaardigen in hun businessplan. Nu ook stoppen met het sterker maken van het internationale netwerk om de globalisering aan te kunnen.
Stop met het 360 graden denken en zet gewoon uw oogkleppen op. En dat ene mediabureau dat illegaal bezig is met het knoeien in embryo’s om de ideale communicatieplanner in elkaar te zetten, kan er ook gewoon mee stoppen.

Ja, u hoort het goed. Stop met al dat gedoe. Waarom? Omdat het hoofd verkoop van Discovery Networks Benelux, Allard Ruyl, het veel beter weet. Dat zegt hij recentelijk in dit blad. Het leven is simpel. Bij Discovery – waar op een willekeurige avond jonge hoogopgeleide mannen 97 procent van hun kijktijd níet aan besteden – weten ze ‘vaak veel beter wat de doelgroep beweegt dan menig mediabureau’. En mediabureaus ‘komen regelmatig niet verder dan het doorrekenen van grp’s en kosten per 1000’.

Ruyl is mediabureaus liever kwijt dan rijk, want ‘ze zijn niet in staat de waarde van de impact van een beoogde samenwerking te berekenen’. Ook ‘verdienen mediabureaus meestal aan de creativiteit en inspanningen van exploitanten en onafhankelijke strategen’. Hierbij wordt hij ook nog eens ondersteund door een MWG/Adformatie-onderzoekje dat de rol van mediabureaus ziet slinken.
Kortom adverteerders van Nederland breng al uw briefings voortaan naar Discovery Channel. Zij regelen de rest. Geen omkijken meer naar. En de mediabureaus? Doe als Yves Saint Laurent en stop er gewoon mee.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie