Track & Trace: Sarah Fadl

Er is bijna niets zo persoonlijk als muziek. In deze serie nemen we een kijkje in de platenkasten van het Amp.Amsterdam team.

Er is bijna niets zo persoonlijk als muziek. Eén kijkje in een platenkast en je weet wie iemand is. Bij het team van Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company stroomt muziek door de aderen. Dus hoe leer je ons beter kennen, dan door een blik in onze digitale platenkasten? In deze veertiende editie praten we met Sarah Fadl, Project & Licensing Manager bij Amp.Amsterdam. Je komt haar al dansend tegen op talloze festivals, al neemt haar moeder haar mee op sleeptouw tijdens het Breda Jazz Festival. Ze werkte ooit aan een opera in Los Angeles en haar favoriete album aller tijden is Graceland van Paul Simon.

Track & Trace: een serie over liefde voor muziek.

“Mijn eerste concert weet ik niet meer. Mijn eerste festival daarentegen… Op het moment dat ik op Pukkelpop 2008 The Killers en Editors zag, besefte ik heel bewust ‘dit is fantastisch!’. Ik wist direct dat ik nooit met mijn vriendinnen naar Blanes of Salou op vakantie zou gaan en mijn vakanties zouden bestaan uit festivals bezoeken. Dat is nooit meer veranderd. Met een vriendengroep ging ik naar Lowlands, Sziget, Exit en Pukkelpop, maar ook naar kleinere festivals als Dekmantel, Draaimolen en Lente Kabinet. Ik houd van uitgaan. Naar de kroeg, de club of een festival. 

Sarahfadl

Als student Music Management aan de HKU was ik ingetogener dan ik nu ben. Om mijzelf uit te dagen ging ik een half jaar stagelopen bij een productiebedrijf in Los Angeles. We maakten een opera die in de hele stad plaatsvond. De werkmentaliteit is daar veel harder, het is lastig om een plek in de muziekindustrie te bemachtigen. Ik moest mijn mannetje staan om niet omvergeblazen te worden. Belangrijker dan wat ik leerde qua werkzaamheden was mijn persoonlijke ontwikkeling. Ik moest mijzelf redden in een ander land en een stad waar ik niemand kende. Zo leer je jezelf wel kennen. 

Hoe sterk beeld en geluid elkaar ondersteunen, leerde ik in mijn eerste baan bij muziekzender XITE. Ik maakte playlists voor de uitzending en deelde muziekvideo’s in op verschillende eigenschappen, zoals mood, soorten hits of genre. Ook zorgde ik dat de video’ op het juiste moment van de dag werden uitgezonden. Zelf kan ik prima opstaan met metal van Slipknot, maar dat geldt misschien niet voor andere mensen. Ook al werk ik al een tijdje niet meer bij XITE, nog steeds geniet ik van muziekvideo’s. Favorieten zijn bijvoorbeeld A$AP Forever van A$AP Rocky en This is America van Childish Gambino. 

LA

Een liedje kan mij op verschillende manieren raken. Door de tekst, het intro of een middenstuk van zes minuten. Dat zie je terug in mijn playlist; dat is een mengelmoes van alles wat ik leuk vind, door elkaar heen. Amr Diab, een grootheid in de Arabische muziekwereld, was een van de favorieten van mijn Egyptische vader. Hij hield van verschillende stijlen muziek, zo was hij ook fan van Michael Jackson en André Hazes. Zijn favoriete album is ook het mijne, al is dat wellicht ook jeugdsentiment: Graceland van Paul Simon. Mijn moeder weet enorm veel van muziek. Ze houdt onder andere veel van jazz en is lang vrijwilliger geweest bij het Breda Jazz Festival. Elk jaar gaan we naar dat festival en neemt zij mij als gids mee op sleeptouw. Zij zorgt er nog steeds voor dat ik wat leer en nieuwe ontdekkingen doe.

Als Project & Licensing Manager ben ik bij Amp.Amsterdam verantwoordelijk voor de licensering als de klant bestaande muziek wilt gebruiken. Ook doe ik projectmanagement van muziekproducties als er speciaal muziek moet worden gecomponeerd. Het leukste aan mijn baan vind ik dat elke dag anders is en dat ik met veel creatieve mensen mag werken.

Beluister al Sarah's favoriete nummers:

Op de hoogte blijven van nieuwe muziek? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief. Meer weten over wat muziek & geluid kunnen beteken voor jouw merk? Mail dan naar Maurice.

overons

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →