Universal Media pakt de dubbel bij Amma's

Voor het eerst in 2008 en nu weer: UM is uitgeroepen tot Mediabureau van het Jaar. ‘UM verrast met het nieuwe swingende imago.’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Na Mindshare (dat vorig jaar de triple haalde) is Universal Media (UM) het tweede bureau dat voor de tweede keer uitgeroepen wordt tot Mediabureau van het Jaar. De Amma hoofdjury, onder leiding van Mary Hoogerbrugge, oordeelde dat de genomineerde bureaus, UM en Mediacom, sterk aan elkaar gewaagd zijn op het gebied van continue ontwikkeling en het vergroten van professionaliteit. UM werd tot winnaar uitgeroepen omdat het zich op alle facetten ontwikkelde en dat ook goed naar buiten wist te brengen. De jury: ‘De succesvol doorgevoerde vernieuwing en de energieke uitstraling zorgen voor een positieve buzz rond het bureau. Dit bureau staat als een huis.’

De Amma voor Beste Media- en Middelenstrategie ging dit jaar naar OMD voor de case Vodafone The Voice Of Holland. OMD blijft zich profileren met het werk voor de telco. Vorig jaar wist het ook al de Amma in de categorie Beste Interactieve Mediastrategie te winnen met de Vodafone case TVOH interactief.

OMD was ook runner up in de categorie Beste Media- en Middelenstrategie. Het ontving een nominatie voor de case ‘Renault Nuchtere logica’. Die case baseert zich op het inzicht dat in de zogeheten ‘bible belt’ veel gezinnen met veel kinderen wonen. Renault richtte zich met de MPV Espace tot de gelovige gezinnen via specifieke Christelijke media. Het leidde tot een plus in de sales van 11 procent. De hoofdjury: ‘Simpel, krachtig, geniaal en heel knap gedaan.’

Vorig jaar was een tendens te zien dat ‘andere’ partijen dan mediabureaus de belangrijkste strategieprijzen naar zich toetrokken. Dit jaar ging alleen Discovery Networks met een strategie-award naar huis, de Amma voor Beste Single Mediastrategie: Glenfiddich Challenge 2011. Die survivaltocht in de Schotse hoog- en laaglanden werd in een programmaserie op Discovery Channel in beeld gebracht. De jury roemde de goede doelgroepinzichten, gedegen strategische keuzes en goede uitvoering.

Mindshare won de Amma in de relatief nieuwe categorie Beste Interactieve Mediastrategie voor Axe Heaven on Earth (een gezamenlijke inzending met Media Republic). Basis voor de case was het thema uit de TVC met engelen. De jury vond dat de interactiviteit goed was toegepast. ‘Axe zet met deze Heaven on Earth campagne een live branded content case neer die uniek is in zijn soort.’

Hieronder een compleet overzicht van alle genomineerden en winnaars.

Mediabureau van het jaar
Winnaar: Universal Media
Nominatie: Mediacom

Beste Media- en Middelenstrategie
Winnaar: Vodafone The Voice Of Holland - OMD
Nominatie: Renault Nuchtere logica - OMD
Nominatie: .Microsoft Every Cloud has a silver lining – Universal Media

Beste Single Mediastrategie
Winnaar: Glenfiddich Challenge 2011 – Discovery Networks Benelux
Nominatie: Plan Nederland Love for sale – Be Viacom
Nominatie: Stop Aids Now Suitcase campagne – De Media Maatschap

Beste Interactieve Mediastrategie
Winnaar: Axe Heaven on Earth – Mindshare, Media Republic
Nominatie: Vodafone Thuiscoach app TVOH - OMD, Talpa, RTL Nederland
Nominatie: Chocomel Het kloppend hart van een love brand - Mec
Nominatie: Volkswagen Passat Nogal vol van zichzelf – MediaCom, Achtung!

Beste Mediastunt
Winnaar: Triodos Tickertape - ZenithOptimedia
Nominatie: Hema Mega Push-up BH - Doom&Dickson
Nominatie: KLM Tile en Inspire – DDB / Tribal DDB

Beste Media Innovatie
Winnaar: Digital Media Auditing - Hottraffic
Nominatie: Thuiscoach app TVOH - Vodafone, OMD, Talpa, RTL Nederland

Media-adverteerder van het jaar
Winnaar: Volkswagen
Nominatie: KLM
Nominatie: Vodafone

YIM Mediatalent van het jaar
Winnaar: Jos Eggink – MPG Nederland
Nominatie: Joël de Baat – Universal Media
Nominatie: Carola Versluijs - Initiative
Nominatie: Evert Eijffinger - Mec

Exploitant van het jaar
Winnaar: Adfactor
Nominatie: Discovery Networks Benelux
Nominatie: Q-music

Carl Lipp-prijs
Winnaar: Marco Gijsen - Discovery Networks Benelux
Nominatie: Jacco Hornes - Sky Radio
Nominatie: Martijn Regtvoort – de Persgroep

Hans du Chatinier-prijs voor professionals
Winnaar: Het Buitenreclame Onderzoek 2011 – Jic Buitenreclame
Nominatie: Het gevoel van de consument – Sanoma Media

Hans du Chatinier-prijs voor studenten
Winnaar: Location Based Advertising in supermarktsetting – Arief Ernst Hühn

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie