Van ramsjfabrikant tot innovatiemachine

Met hoogwaardige merkproducten verovert Samsung, het Koreaanse elektronicaconcern, de ene na de andere markt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Samsung domineert de wereldmarkt voor geheugenchips, superplatte LCD-schermen, computermonitoren en videorecorders, en is nummer drie op de hard bevochten mobiele telefoonmarkt. De copycat, die ooit goedkope zwartwit-tv’s produceerde, groeide uit tot gewild trendmerk. Hoe? Dankzij een succesrecept met drie ingrediënten. Ten eerste: innovatie. Door gigantische investeringen in de ontwikkeling van geheugenchips, mobiele processoren en dunfilmtransistoren verzekerde concernbaas Yun zich van de toegang tot kerntechnologieën voor digitale eindapparatuur.Tweede element: creativiteit. Doelbewust bundelt Samsung de knowhow van de afzonderlijke bedrijfsonderdelen, zodat voor elk zakengebied steeds de allernieuwste technologieën met elkaar verknoopt kunnen worden. En tenslotte: hoogwaardigheid. Bij binnenwerk en design van de eindapparaten staat kwaliteit voorop. Dus kunnen premiumprijzen worden gevraagd. Grootscheepse reclamecampagnes positioneren Samsung als trendmerk.

Bron: Managermagazin

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie