Verkeersles van DaimlerChrysler

DaimlerChrysler (DC) wil kinderen tussen de acht en twaalf jaar bewust maken van de gevaren in het verkeer. De autoproducent heeft hiertoe het Duitse bureau Schmidt & Kaiser een internationale campagne laten uitwerken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Om de aandacht van de kinderen te trekken, gaat DC geen saaie verkeersregels verspreiden, maar spelletjes en wedstrijden die het juiste besef moeten teweegbrengen. Schmidt & Kaiser Kommunikationsberatung uit Frankfurt heeft het project ontwikkeld. De website leidt naar het online spel in de virtuele stad Mokitown, terwijl er vanaf 2002 een serie animatiefilms zal worden uitgezonden.

Mercedes-Benz zal in Duitsland tussen juni en oktober een MobileKids Tour houden langs twaalf locaties. Kinderen kunnen daar verkeerssituaties ervaren zonder gevaar te lopen. (bron: PR Report)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie