Vodafone zet achtervolging in op i-mode

Vodafone introduceert met Vodafone Live! een groot aantal diensten in mobiele communicatie in één pakket.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op het eerste gezicht vertoont het product sterke gelijkenis met i-mode van KPN Mobile. Vodafone Live! biedt onder meer games, ringtones, e-mail, chat en toegang tot sites. Daarnaast heeft de gebruiker de mogelijkheid om met het toestel een mms te versturen. Die kan bestaan uit een foto gecombineerd met tekst en geluid en kan worden verstuurd naar andere geschikte mobiele telefoons of e-mailadressen. Vanaf morgen liggen Vodafone Live!-toestellen in alle Vodafone City Point-vestigingen en andere geselecteerde verkooppunten. Verwachtingen ten aanzien van de verkoop werden bij de persintroductie niet uitgesproken. Wel maakte Vodafone bekend een miljoen toestellen beschikbaar te hebben.

De speciale Live!-sites bieden hoofdzakelijk nieuws en entertainment, afkomstig van op dit moment vijftig contentpartners, waaronder De Telegraaf, de Volkskrant, Algmeen Dagblad, MTV en Voetbal International. Volgens Vodafone is ongeveer 40 pct van de aanbieders van informatie uniek voor Vodafone Live!. Het streven is om het aantal contentpartners dit jaar uit te breiden tot tachtig.

Ter ondersteuning van de introductie start per 1 november een grootschalige campagne. In de commercials, die werden verzorgd door JWT/Wieden & Kennedy, zijn hoofdrollen weggelegd voor Michael Schumacher en David Beckham. De campagne omvat de inzet van rtv, print en buitenreclame. De omvang zou die van de naamswijziging van Libertel naar Vodafone begin dit jaar benaderen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie