Weer kritiek in GB op auto-advertenties

Er is in Groot-Brittannië opnieuw kritiek op autofabrikanten die in advertenties op de snelheid van hun product wijzen. De Britse Advertising Standards Authority (ASA) heeft veel klachten ontvangen over uitingen van Hyundai en MG Rover.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Leagas Delaney's poster voor Hyundai Coupe, heeft als pay-off ‘Disappears quicker than a dot.com’. Dit is tegen de regels van ASA. De makers wijzen op de humor ervan. De advertentie toont een dolgedraaide auto die op zijn achterwielen rijdt terwijl de achtergrond nog maar wazig te zien is. De ASA was niet onder de indruk van de argumenten van Hyundai dat de uiting niet roekeloos rijden wil aanmoedigen, maar wil demonstreren hoe modern de auto is. MG Rover was eerder in opspraak gekomen door een direct mail campagne die meldt dat de motor lichter is en dat de auto dus sneller accelereert dan andere wagens. De ASA kon met die advertentie wel leven, omdat deze meer op de motor sloeg dan op de snelheid (Campaign).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie