WPP ziet groei in Verenigde Staten

WPP Group heeft als verwacht de winst in de eerste helft van dit jaar zien dalen. Wel vertoont de Amerikaanse reclamemarkt weer groei.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De winst voor belastingen, exclusief goodwill amortisatie, ging vijf procent omlaag in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar en kwam uit op 321 miljoen dollar. Het bureau-inkomen daalde met 2 procent naar bijna 2,9 miljard dollar. New business kwam uit op 2,1 miljard. Het goede nieuws kwam vooral uit de Verenigde Staten waar de markten groei vertonen. Het inkomen in de regio Noord-Amerika (de belangrijkste markt voor WPP) groeide met 2,2 procent. Ook in Europa (het continent ) werd groei aangetekend (+2,7), maar het inkomen in Groot-Brittannië daalde met 1,8 procent. De regio Azië Pacific, Latijns-Amerika, Afrika en het Midden-Oosten zag ook groei: plus 3,1 procent.

WPP houdt vast aan een goed 2004 voor de bestedingen. Dit door de presidentsverkiezingen, de Olympische Spelen en het EK voetbal. WPP-baas Sir Martin Sorrell zei in een toelichting dat het er op lijkt dat WPP weer langzaam ´uit het bad klimt`.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie