Zeer veel kijkers Songfestival

Het Eurovisie Songfestival is zaterdag in Nederland door gemiddeld 3,8 miljoen televisiekijkers gevolgd. Dat is het hoogste aantal belangstellenden sinds vijftien jaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Songfestival was meteen het best bekeken programma van week 21. Studio Sport (zondag 19.00 uur) was tweede met ruim 3,2 miljoen kijkers, Kopspijkers had ruim 2,5 miljoen kijkers, Spoorloos ruim 2,2 miljoen en GTST (maandag) 2,1 miljoen.

Uit de kijkcijfers van de Publieke Omroep blijkt verder dat de publieke zenders afgelopen week een gezamenlijk aandeel hadden van 39 procent. HMG scoorde met zijn drie zenders 26 procent (RTL4 17 procent, RTL5 4 procent, Yorin 5 procent). De SBS-zenders kwamen uit op 22 procent: 13 voor SBS6, 5 voor Net5 en 4 voor V8.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie