Bright perspectives on marketing tijdens MarketingLive! op 16 november

Met o.a. Diana Matroos, Boukje Taphoorn (Bol.com), Klaas Dijkhoff (SUE & The Alchemists) en Valentijn van Santvoort (Holie).

Het is tijd om elkaar weer fysiek te ontmoeten! Op 16 november gaat Diana Matroos in Theater Amsterdam in gesprek met o.a. oud-politicus Klaas Dijkhoff (SUE & The Alchemists) en Bol.com CMO Boukje Taphoorn. Tijdens de lunch, aan ronde tafels, ga je in gesprek met vakgenoten en doe je live mee met de interactieve talkshow.

Het MarketingLive! congres heeft dit jaar als thema Bright Perspectives on Marketing en bestaat uit twee delen. Het ochtendprogramma bestaat uit verrassende keynotes. Diana Matroos gaat in gesprek met CMO’s over hun visie op het vak en hoe we als marketeers het verschil kunnen blijven maken. Tijdens een lange lunch, in een andere setting aan ronde tafels, kunnen deelnemers met elkaar lunchen, netwerken en meedoen met de live on stage interactieve talkshow.

Aan de hand van de resultaten van de Grote Marketing Enquête - het jaarlijkse onderzoek van Adformatie en DVJ Insights naar de meest urgente marketingissues - wordt met een panel van topmarketeers stilgestaan bij de uitdagingen voor 2021 en verder.

Line-up

  • Boukje Taphoorn (CMO bij Bol.com) werd bij de Dutch Marketing Awards uitgeroepen tot Marketeer of the Year 2021. ‘Wat er eigenlijk leuk aan is om cmo van Bol.com te zijn? Veel verschillende dingen! Eerst en vooral is het aantrekkelijk dat het zo’n brede rol is. Ik moet er voor zorgen dat we mensen naar de winkel krijgen en tegelijkertijd is het mijn taak dat de klantenservice adequaat reageert op eventuele fouten die we maken. Het is een spel dat op veel borden wordt gespeeld.’
     
  • Kitty Koelemeijer is hoogleraar marketing aan de Nyenrode Business Universiteit. ‘Mijn missie is om state-of-the-art kennis naar de studenten te brengen en hen voor te bereiden op een rol in het bedrijfsleven en om bedrijven te helpen zich voor te bereiden op de toekomst door middel van inzichten die gebaseerd zijn op academisch werk.’
     
  • Of het nu gaat om het binnenhalen of binden van stemmers, fans of klanten, de manier om hen te overtuigen verschilt niet veel. Klaas Dijkhoff snapt dat iets weliswaar logisch kan zijn, maar toch niet goed kan voelen. Of andersom. Als mede-eigenaar van SUE & the Alchemists haalt hij het onbewuste beslissingsproces van mensen naar boven en vertaalt dit in acties om reputatie en gedrag voorspelbaar te sturen.
     
  • Madeleen van de Pol (AFAS Software) werd bij de Dutch Marketing Awards uitgeroepen tot Marketing Talent of the Year 2021. Madeleen is ervan overtuigd dat je als marketeer moet kiezen voor merkbaar boven meetbaar. “Niet alles wat meetbaar is, is belangrijk. En niet alles wat belangrijk is, is meetbaar. Richt je dan ook vooral op merkbaar. Werk actief aan het creëren van een ‘love brand’ en toon je eigen gezicht als merk. Laat zien waar jij als merk voor staat, maak het menselijk!”
     
  • Ken je dat gevoel van machteloosheid als het gaat over het klimaat? Valentijn van Santvoort wel. Daarom verruilde hij in 2019 de reclamewereld voor het impact ondernemerschap als co-founder van Holie: een gezond en B Corp gecertificeerd ontbijtmerk op een missie om de planeet af te koelen. 50% van hun winst wordt geïnvesteerd in natuurherstel in Nederland en Afrika. Valentijn gelooft dat we aan de vooravond staan van een nieuwe economie waarin merken de kans én verantwoordelijkheid moeten pakken om hun business te gebruiken als een “force for good”.
     
  • De dag staat onder leiding van Diana Matroos (RTL, BNR).

Kijk jij er ook naar uit om weer vakgenoten te ontmoeten en nieuwe kennis en inspiratie op te doen? Kom dan naar MarketingLive! Tot en met maandag 6 september scoor je tickets met super early bird korting! Abonnees van Adformatie en leden van VIA en BVA ontvangen bovendien ledenkorting. Meer informatie via: marketingeffielive.nl.

Plaats als eerste een reactie