Chatbot Conference: chatbots toen, nu en straks

Werkt jouw organisatie al met een virtuele assistent? Kom dan 25 april naar de tweede editie van de Chatbot Conference in Utrecht.

De evolutie van chatbots

Een van de eerste chatbots was Alice van Windows Live Messenger. Alice voorspelde het weer, vertelde je of er files stonden en maakte af en toe een grapje. Ze had wereldwijd meer dan 5 miljoen gebruikers. En dan praten we over 14 jaar geleden. Maar ook Billie van Bol.com kon gebruikers in 2006 al productinformatie geven over het kopen van Harry Potter-boeken. Hoe zijn chatbots in de loop van de tijd veranderd en wat kunnen we daarvan leren? Chatbotstrateeg Geertina Hamstra neemt je mee in de geschiedenis van de bots.

De bot van nu

Veel chatbots worden vandaag de dag gebruikt voor sales of service. Zo hielp Chatbot Wout van de politie de afgelopen jaarwisseling meer dan 200 mensen met klachten over vuurwerkoverlast. En helpt Chatbot Anna van ABN AMRO bezoekers op de website met vragen over bijvoorbeeld buitenlandoverboekingen en automatische incasso’s. Maar ook ziekenhuizen of zorginstellingen kunnen profiteren van een chatbot. En zelfs bots kunnen onderdeel zijn van de digitale transformatie binnen een intranet. Maar hoe breng je zo’n virtuele collega dan tot leven? Dat vertellen Nico de Jong en Jaco Monshouwer van LiveTiles je. Ook de Rabobank, de politie en KPN delen hun kennis in verschillende breakoutsessies.

Op naar de toekomst

Chatbots kunnen tegenwoordig al steeds meer samenwerken met livechats. En als je kijkt naar contactpagina’s en conversational service, dan zien we de chatbot ook groeien. Endre Davids, oprichter van Conversationals, presenteert je daarom de next steps van chatbots, met voorbeelden van onder meer Basic-Fit en Essent. Een voorzet voor de toekomst dus. Nieuwsgierig?

Kom op 25 april naar de Chatbot Conference in Jaarbeurs Utrecht. Bekijk het programma of koop je tickets via de website.

Reacties: 1

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
nishita
What is your opinion about chatbots serving your customers? My belief is bots are going to be the future of customer service and fulfillment because of its inherent automation, machine learning, and 24 x 7 intelligent availability. We at Engati www.engati.com have started the journey. Do read our collection of blogs at Engati.com, test our platform and provide us feedback. ChatBots will be great! They will do what we struggle or do not want to do
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.