FC Bayern en Adobe bundelen krachten om de fan- ervaring te verbeteren

FC Bayern kiest voor Adobe Experience Cloud, Real-Time CDP, Document Cloud en Acrobat Sign om de digitale fan-ervaring een impuls te geven

FC Bayern Vs Union

Adobe (Nasdaq: ADBE) en FC Bayern, gaan een meerjarige samenwerking aan, om de digitale transformatie van de club te stimuleren. Het partnerschap zal nieuwe, gepersonaliseerde ervaringen – zowel online als offline - bieden aan de miljoenen huidige en toekomstige fans wereldwijd.

FC Bayern heeft een snel groeiende wereldwijde fanbase en wil de contactmomenten tussen fan en club vernieuwen. Adobe’s technologie zal FC Bayern meer inzicht geven in haar fans en zo meer betrokken en individuele sportervaringen creëren. 

Adobe Experience Cloud, inclusief Adobe’s Customer Data Platform, helpt FC Bayern bij het creëren van fan-profielen om de band tussen supporters en het merk beter te begrijpen en de relatie met hun favoriete team persoonlijker te maken.

Dit verbetert de algehele wedstrijdervaring voor fans, waarbij supporters realtime meldingen krijgen, waaronder kortingen voor merchandise, videocontent en last-minute beschikbaarheid van tickets. 

Meer digitale ervaringen via meerdere platforms, kanalen en apparaten zorgen ervoor dat FC Bayern-fans geen moment meer hoeven te missen, of ze nu in de Arena zijn, onderweg zijn of gewoon thuis zitten. Wanneer er wordt gescoord, ontvangen fans op het kanaal naar keuze content om het moment in real-time te vieren, evenals videocommentaar en hoogtepunten na de wedstrijd.

FC Bayern gebruikt Adobe Document Cloud, inclusief Adobe Acrobat Sign, om de samenwerking met fans, medewerkers en partners te digitaliseren. Met Document Cloud zullen activiteiten zoals het aanmelden voor lidmaatschappen of het uitvoeren van spelersovereenkomsten snel en veilig verlopen, terwijl de impact op het milieu wordt verminderd.

“De FC Bayern-fan van vandaag is digitaal onderlegd en op zoek naar nieuwe manieren om dichter bij onze club en spelers te komen. Daarom streven we naar duurzame en blijvende interacties die het enthousiasme van een wedstrijddag overbrengen naar onze miljoenen gepassioneerde fans over de hele wereld”, aldus Oliver Kahn, CEO van FC Bayern. “We investeren in een digitale langetermijnstrategie met Adobe’s brede scala aan bedrijfsapplicaties als kern van onze technologie, om de manier waarop onze fans betrokken zijn bij de club te verdiepen en de volgende generatie fans voor de komende jaren te inspireren.”

“FC Bayern heeft wereldwijd miljoenen fans en ze lopen voorop in het revolutioneren van fan-ervaringen”, zegt Anil Chakravarthy, president Digital Experience Business bij Adobe. “Met deze samenwerking zal FC Bayern meer gepersonaliseerde ervaringen creëren om fans in staat te stellen de passie en het hart van de club te vieren, waar ze ook zijn.”

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →