Bridgestone en Adobe gaan samenwerken om digitale en fysieke klantervaringen te optimaliseren

Tijdens Adobe Summit hebben Adobe en Bridgestone bekend gemaakt te gaan samenwerken om digitale en fysieke klantervaringen te optimaliseren

Tijdens de Adobe Summit hebben Adobe en Bridgestone, wereldleider in banden en rubber met oplossingen voor veilige en duurzame mobiliteit, een nieuw partnerschap aangekondigd waarmee ze een revolutie teweeg willen brengen in de klantervaring.  Hierbij gaan digitale en fysieke kanalen naadloos in elkaar over om klanten beter te bereiken en Bridgestone's positie als een van 's werelds meest vertrouwde en innovatieve retailreparatienetwerken te versterken.

Bridgestone zal een nieuw e-commerceplatform lanceren dat wordt aangestuurd door Adobe Experience Cloud. Hier worden klantinzichten naadloos samengebracht uit meerdere online- en offlinebronnen. Zo biedt Bridgestone klanten snelle online toegang tot zijn winkels, product- en serviceaanbod, online betalingen en garageafspraken. 

"Elke interactie met de klant, of dat nu in een van onze winkels, reparatiecentra of online is, is belangrijk voor ons. Onze samenwerking met Adobe zal ons helpen ons doel, om al onze klanten een verbonden, gepersonaliseerde ervaring te bieden die meer waarde en gemak biedt, sneller te bereiken."
Christophe de Valroger, VP Retail EMIA bij Bridgestone

Het meest innovatieve en duurzame reparatienetwerk in de sector

Bridgestone is niet alleen marktleider op het gebied van de productie van banden, maar is ook een van de grootste reparatienetwerken in de sector, met 17 verschillende merken, zoals First Stop, Speedy en Reiff. Daarnaast zijn ze ook aanwezig in 36 landen van de EMEA-regio.

De samenwerking met Adobe gaat Bridgestone helpen bij het optimaliseren van zijn benadering van de klantervaring voor het gehele product- en serviceportfolio. Door digital commerce centraal te stellen in de groeistrategie voor de lange termijn, zal Bridgestone dichter bij zijn gevarieerde klantenkring komen via meer geavanceerde digitale mogelijkheden – ongeacht het merk, product of de dienst waarvoor zij kiezen.

Bridgestone's focus op onlineactiviteiten ondersteunt ook het streven om de koolstofemissies in 2030 met 50% te verminderen ten opzichte van 2011, en om uiterlijk in 2050 CO2-neutraal te zijn in alle winkels. Door de nieuwe digitale technologieën te combineren met bestaande activiteiten op het gebied van afvalbeheer, meer gebruik van milieuvriendelijke materialen en schone energie, zal het merk zich nog meer inzetten om zijn duurzaamheidsdoelstellingen te halen.

Elke interactie met de klant telt

Voor Bridgestone is individuele interactie met de klant belangrijk. Aangezien het bedrijf zijn klanten meestal één of twee keer per jaar ziet, is het van belang dat elke interactie goed verloopt. Klanten verwachten dat deze ervaringen handig, efficiënt en naadloos verlopen. Ze hebben vaak contact met het bedrijf als ze een noodreparatie nodig hebben. Dit kan stressvol zijn, waardoorkwaliteitservaringen des te belangrijker zijn. 

Met zijn gecombineerde digitale en fysieke aanbod ontwikkelt Bridgestone nieuwe en verbeterde manieren om de figuurlijke band met klanten te versterken en de stress van autoreparaties weg te nemen. Bridgestone zal bijvoorbeeld geautomatiseerde meldingen over aanstaande onderhoudsbeurten rechtstreeks naar de telefoon van de klant sturen, samen met automatische voorstellen voor online afspraken en gepersonaliseerde offertes en aanbiedingen.

Bridgestone heeft Conciërge-ervaring waarbij ook gebruik wordt gemaakt van de Adobe-technologie. Op deze manier zal Bridgestone elk aspect van de reparatieservice kunnen beheren; van het ophalen tot het afleveren van het voertuig, allemaal met één druk op de knop. Dit betekent dat elk contactpunt een maximaal gemak en efficiëntie voor de klant garandeert.  

"Nu de wereld terugkeert naar face-to-face ervaringen, verwachten klanten steeds vaker dat de verbinding tussen hun online en offline-ervaringen netjes en persoonlijk is. Bridgestone zet personalisatie centraal in hun aanpak, en dit levert voor hun miljoenen klanten hoogstaande ervaringen op, zowel in de winkel als online."
Luc Dammann, VP & Managing Director, Western Europe van Adobe

Over Bridgestone in Europa, Midden-Oosten, India, en Afrika:

Bridgestone in Europa, het Midden-Oosten, India en Afrika (Bridgestone EMIA) is de regionale Strategic Business Unit van Bridgestone Corporation, een wereldleider op het gebied van banden en rubber die zijn expertise gebruikt om oplossingen te bieden voor veilige en duurzame mobiliteit. Bridgestone EMIA heeft haar hoofdkantoor in Zaventem (België), telt meer dan 20.000 werknemers en is actief in 40 landen in de regio. Bridgestone biedt een gevarieerd productportfolio van eersteklas banden en geavanceerde oplossingen, ondersteund door innovatieve technologieën, die de manier waarop mensen over de hele wereld zich verplaatsen, wonen, werken en spelen verbeteren

Voor meer informatie over Bridgestone in EMIA kunt u terecht op www.bridgestone-emia.com en press.bridgestone-emia.com. Volg ons op FacebookInstagramYouTube en LinkedIn.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.