E-BOOK: Hoe beschermen Europese agencies hun marge in 2023?

Zijn Europese agencies lekker bezig? En welke rol spelen hun processen? Teamleader ging op onderzoek.

Teamleader’s Agency Benchmark is een uniek kwantitatief onderzoek over de werking van agencies. Het softwarebedrijf deed een bevraging bij 300+ Europese agencies, maar analyseerde ook de geanonimiseerde gebruiksdata van haar eigen agencyklanten. De focus van het onderzoek lag op hun dagelijkse operations, en hoe die bijdragen aan succes.

Het resultaat? Een heleboel data-inzichten. Die inzichten geven aan dat geoptimaliseerde bedrijfsprocessen sterk gecorreleerd zijn met groei en resultaten. Anders gezegd: agencies die hun daily operations op orde hebben en hun eigen data inzichtelijk maken, vinden makkelijker de weg naar betere marges en meer winst.

Enkele bevindingen van het rapport:

  • 37% van de respondenten heeft een plan om de winstgevendheid te verhogen
  • 65% is het gemiddelde billability-percentage van onze respondenten
  • 39% van de respondenten heeft geen duidelijk beeld van de bestede tijd per project
  • 70% van de agencies weet niet wat sales hen kost

We bundelden de belangrijkste inzichten netjes in een beknopt rapport. Dat kan je hier downloaden. (Het onderzoek en onze rapporten zijn in het Engels.)

PS Het onderzoek is nog niet voorbij: je kan nog steeds naar www.agencybenchmark.eu surfen en jezelf vergelijken met andere agencies. Zo verrijk je de data, en worden we met z’n allen slimmer.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →