Nieuw neuro-onderzoek: hoe val je op bij een afgeleid publiek?

Is reclame alleen effectief als consumenten er aandachtig naar kijken of luisteren?

Steeds meer media consumeren we met gedeeltelijke aandacht. We rijden auto als we radio luisteren en scrollen op onze telefoon tijdens het tv kijken. Wat betekent dit voor je reclamecampagne?

In de nieuwste whitepaper van Ster, De magie van afleiding, duiken we in het brein van afgeleide consumenten. Wat betekent verdeelde aandacht bijvoorbeeld voor je merkdoelstellingen? Ligt er in afleiding misschien een onverwachte kracht? En welke tips kan je toepassen om je campagne te laten schitteren bij een afgeleid publiek?

Dit alles is relevant voor merken: aandacht is de voedingsbodem voor een effectieve campagne. Als het je lukt om de aandacht die je krijgt goed te benutten, kan dit bijdragen aan merkdoelstellingen als merkherkenning, -imago en koopgedrag.

Neuro-onderzoek naar aandacht

De resultaten in de whitepaper zijn gebaseerd op neuro-onderzoek. Via EEG-scans en eyetracking is de aandacht van 128 deelnemers voor tv- en radiocommercials onderzocht.

Op basis van de resultaten van dit onderzoek worden in de whitepaper tips gegeven voor je creatie en je mediastrategie. Zo lees je specifieke tips voor merkgedreven campagnes, die als doel hebben om aan je merk te bouwen, en actiegedreven campagnes, die als doel hebben om koopgedrag te stimuleren.

Download de whitepaper

Je kunt de whitepaper kosteloos downloaden op de website van Ster en je voordeel doen met alle inzichten en tips. Heb je vragen over de magie van afleiding? Neem dan vrijblijvend contact op met Ster.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →