Corona, invloed op het gedrag van de Nederlandse consument

Dit onderzoek is een herhaling van 3 weken geleden zodat we een vergelijking kunnen maken met het gedrag in de beginfase van het coronavirus

handen wassen

Het onderzoek

Als mediabedrijf doen wij continu onderzoek naar het gedrag van de Nederlandse consument. Zo ook welke invloed het coronavirus heeft op het (media)gedrag van de Nederlandse consument. Dit onderzoek is een herhaling van drie weken geleden, zodat we een goede vergelijking kunnen maken met het gedrag uit de beginfase van het coronavirus.

Er wordt meer gesnoept dan drie weken geleden

Tijdens het coronavirus besteedt men extra tijd aan media. Ter ontspanning of juist om op de hoogte te blijven van de actualiteit. Het nieuws wordt, na vijf weken coronavirus, nog steeds extra intensief gevolgd (70%). Overigens wel in mindere mate dan drie weken geleden (83%).

Ten opzichte van drie weken geleden wordt er meer gesnoept (+6%) en tevens meer alcohol gedronken (+4%). Ook het online winkelen neemt toe in de afgelopen drie weken (+7%). Populaire categoriën in e-commerce zijn o.a. zwembaden, skeelers, webcams, tuinplanten en gewichten.

Benieuwd naar meer resultaten uit het onderzoek? Lees het hier

Plaats als eerste een reactie