Meer vertrouwen, meer effect

Vertrouwen zorgt voor een ‘branding’-effect, maar speelt dit ook een rol voor wat betreft ‘performance’-indicatoren?

Advertenties op websites die als betrouwbaar worden gepercipieerd, scoren fors hoger op merkvoorkeur dan op platforms die als onbetrouwbaar worden gezien. Dat is eerder overtuigend aangetoond aan de hand van impliciete onderzoeken naar vertrouwen in media van DPG Media, IPG Mediabrands en Alpha.One, waarmee onbewuste associaties werden gemeten. Deze studie werd met een AMMA (‘beste media research’) bekroond.  De bevindingen zijn later bevestigd door andere studies in binnen- en buitenland.

Vertrouwen zorgt dus voor een ‘branding’-effect, maar speelt dit ook een rol voor wat betreft ‘performance’-indicatoren?

Door middel van twee grootschalige data-analyses beantwoordt DPG Media nu die vraag. Hiervoor is samengewerkt met Panel Inzicht en Mediabrands in Nederland en met Lumen in Engeland. 

Lees het gehele artikel en bekijk de infographic op dpggrow.nl

Plaats als eerste een reactie