Campagne: ‘Meer zorgtaken voor man’

Om tot een eerlijker rolverdeling tussen man en vrouw te komen bij werk en zorgtaken starten het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SoZa) en verschillende organisaties de campagne ‘Mannen in de Hoofdrol’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een mediaoffensief, bestaande uit commercials op radio en tv, freecards, advertenties en een 24-delige televisieserie, moet ertoe bijdragen dat kostwinners de zorgtaken thuis actiever op zich gaan nemen, zo heeft het ministerie van SoZa gesteld. Onderliggende doelstelling van de campagne ‘Mannen in de Hoofdrol’ is volgens het ministerie om een zo groot mogelijk aanbod van gekwalificeerde krachten naar de arbeidsmarkt toe te leiden, meldt het blad Spits. Sociale Zaken stelt dat dit te realiseren is, wanneer de taken eerlijker worden verdeeld. Binnen de gehele Europese Unie telt Nederland verreweg het grootste aantal parttimers.

‘Via deze campagne willen we bereiken dat vrouwen economisch onafhankelijk zijn en een zelfstandige positie kunnen verwerven. De campagne is daarom ook deels gericht op starters op de relatie- en arbeidsmarkt. Als de man zijn carrière op de eerste plaats zet en de vrouw ervoor kiest om thuis te blijven, moet men daar wel over hebben nagedacht’, licht een SoZa-woordvoerster toe.

Demissionair staatssecretaris Khee Liang Phoa geeft op donderdag 27 februari het officiële startsein voor de campagne in het Olympisch Stadion Amsterdam, waaraan ook organisaties als ESF Equal, het Verwey-Jonker-Instituut, Cinop en het NIZW deelnemen. Daarnaast richten de vakcentrale CNV en de KNVB zich op de eigen leden om zo de doelstelling van de campagne onder de aandacht te brengen. De commercials zijn vanaf 3 maart te horen en te zien. De campagne loopt tot eind 2004.

Bron: Adformatie.nl

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie