‘D’Arcy geïntegreerd, klanten verdeeld’

D’Arcy personeel en klanten worden geïntegreerd in de drie wereldwijde netwerken van Publicis Groupe.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Chairman-ceo Maurice Levy heeft dit gisteren bevestigd. De staf en cliënten worden onderverdeeld bij Leo Burnett, Saatchi & Saatchi en Publicis Worldwide (en niet Fallon, zoals gisteren gemeld). Fallon Worldwide en andere units gaan volgens Levy ‘door op de ingeslagen weg’. De top van D’Arcy gaat naar Publicis Worldwide, klant General Motors komt volgens Adage in een nieuwe wereldwijde organisatie met basis in Detroit. Dat nog naamloze bureau rapporteert aan Leo Burnett Worldwide. In de VS wordt D’Arcy geïntegreerd in Publicis USA, sommige klanten en teams gaan naar Saatchi & Saatchi. Chairman-ceo Robert Bloom van Publicis Worldwide USA vertrekt. John Farrell, president-ceo van D'Arcy Worldwide gaat naar Publicis Groupe als president-ceo ‘specialized agencies and marketing services’. Lee Garfinkel, president en cco van D'Arcy Worldwide, wordt wereldwijd creative director voor Publicis. Levy blijft op zijn post als chairman-ceo van Publicis Worldwide. Roger Haupt, president en chief operating officer van Publicis Groupe is verantwoordelijk voor de mediabureaus Starcom MediaVest Group en Zenith Optimedia Group. Ook wordt hij chairman van het nieuwe General Motors-bureau. Over Europa deed Levy geen specifieke mededelingen, maar de situatie zal afzonderlijk per land bekeken worden, schrijft Brandrepublic.. Wel zei Levy dat Publicis Groupe nu ‘een solide groep met drie wereldwijde netwerken’ is die ieder ‘hun specifieke cultuur en een autonoom management’ behouden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie