Issuemanagers hebben eigen platform PIM (en vergaten de naam even te googelen)

Platform Issuemanagement wil jong en groeiend vakgebied verfijnen en professionaliseren

De Nederlandse issuemanagers hebben hun eigen platform gepresenteerd, en hebben met het PIM precies dezelfde naam gekozen als het platform van de interactieve marketeers.
 
'Nee, we hebben het niet gegoogeld', zegt een woordvoerster, ‘maar ik denk niet dat het tot veel verwarring zal leiden. Ik merk dat de meesten toch Platform Issuemanagement zeggen.’
 
Bruggen slaan
 
Toch is de roepnaam PIM. Dit is het eerste Nederlandse platform voor iedereen die binnen een organisatie verantwoordelijk is voor het managen van issues. Onder de deelnemers zijn organisaties als Rabobank, Jumbo en het College voor de Rechten van de Mens.
 
PIM is een initiatief van communicatieadviesbureau De Issuemakers, Ferdinand Helmann van Omnicom PR Group en hoogleraar public affairs Arco Timmermans (Universiteit Leiden).
 
‘We signaleren een groeiende behoefte bij organisaties aan een strateeg die in staat is om de brug te slaan tussen communicatie, beleid en management zodat er niet alleen reactief, maar ook proactief op issues ingespeeld kan worden’, zegt Mayke van Keep, een van de managing partners van De Issuemakers, in het persbericht.
 
Professionaliseren en verfijnen
 
Hoewel steeds meer organisaties het belang van issuemanagement inzien, aldus de initiatiefnemers, is het vakgebied nog vrij jong. Er valt winst te behalen in het professionaliseren van het vak en het verfijnen van de aanpak in de dagelijkse praktijk.
 
Het PIM komt eens per kwartaal bijeen en staat in het teken van het uitwisselen van kennis, het professionaliseren van het vakgebied en het delen van best practices. Er komt in later stadium ook een site voor het PIM.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie