Lekker bezig dat KPN.

Ik heb TBWA creatief hoog zitten. Dus ik geloof niet dat “KPN Doet ’t gewoon” hun favoriete idee was. Ik denk eerder dat ze net zo lang door Aline, Mariëlle en Janice (Credits aan klantzijde) zijn gemarteld tot ze creatieve eieren voor hun geld hebben gekozen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Kan de beste overkomen. Maar van KPN is het niet het enige missertje. Veel erger was de zogenaamde “corporate” campagne die een aantal weken geleden in alle dagbladen stond. Qua formaat variërend van postzegel tot een krappe halve pagina, weliswaar op de redactionele pagina’s, maar toch met een uitstraling of het geld op was.

Dit in schrille tegenspraak met het campagne-idee: “Wat sterker is, sterker maken” Ondersteund door een nog net te lezen voortkabbelend verslagje van de goede werken die KPN voor de samenleving verricht in een penetrant groen vlak dat stevig in de foto’s hakte. Nu was daar qua visuele kwaliteit, met foto’s van de fotograaf om de hoek, niet veel aan verloren, dus dat scheelt weer. Veel erger was de oplossing voor het logo, rechtsonder geplaatst in een uit de foto gebleekt hoekje. Waardoor het leek alsof iemand per ongeluk had geflitst en de foto was overbelicht.
Dit kon niet waar zijn. En het was ook gelukkig niet waar.

Navraag leerde me dat TBWA in deze vrijspraak verdient. Deze zorgvuldig geregisseerde anti-reclame was het creatieve kindje van een gerenommeerd pr-bureau. Moet kunnen, want we zijn tegenwoordig immers allemaal creatief.
Ik zou, als ik Slim was, die aandelen maar weer verkopen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie