Lemon Scented Tea ontwikkelt introductiecampagne voor softwarebedrijf Crayon

Storytelling agency Lemon Scented Tea heeft een brand identity ontwikkeld voor Crayon, en het merk gepositioneerd binnen de Nederlandse IT-markt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Daarvoor is een introductiecampagne gemaakt, waarin de Noorse roots van Crayon een hoofdrol spelen. De kick-off vond plaats op 12 februari tijdens de jaarlijkse IT-Asset Management conferentie in Hoevelaken.

Crayon is in 2002 opgericht in Noorwegen, een land dat meerdere keren is uitgeroepen tot ‘meest ontwikkelde land ter wereld’. Mede dankzij hun uitstekende onderwijs. “Die focus op kennis vergaren en delen zien we terug in de werkwijze van Crayon. Zij willen liever een sparringpartner zijn voor hun klanten, dan gewoon een snelle oplossing bieden. Daarom besloten we in onze campagne niet alleen te laten zien wat Crayon doet, maar ook wie ze zijn: de Noorse software experts”, aldus Yasmin Visser, copywriter bij Lemon Scented Tea.

Verhalen
Voor de introductiecampagne zijn verschillende key visuals ontwikkeld, die samen het verhaal van Crayon vertellen. Elke visual laat zien wat Software Asset Management kan doen voor je organisatie. Johan West, Managing Director bij Crayon over de samenwerking met Lemon Scented Tea: ”Het is in ons vakgebied erg lastig om het onderscheidend vermogen van je bedrijf onder woorden te brengen. Het is Lemon Scented Tea gelukt om onze verhalen naar boven te halen en te vertellen op een manier die ook voor outsiders te begrijpen is.”

Kick-off met interactieve stand
De brand identity werd gelanceerd op 12 februari tijdens de jaarlijkse IT-Asset Management conferentie in Hoevelaken. Het thema van de stand van Crayon was ‘Kansen grijpen’, een referentie naar de grenzeloze IT-mogelijkheden die Crayon samen met hun klanten creëert. De experts van Crayon konden hun verhaal vertellen aan bezoekers via de verschillende key visuals, die live door een visualiser werden getekend op een opvallende, rode wand.

Credits
Bureau: Lemon Scented Tea
Verantwoordelijk vanuit Crayon: Johan West en Jeroen Speckamp
Creatie: Rogier Heijning, Tom de Hooge en Yasmin Visser
Strategie: Myriam van Engelen, Walter Kraus
Account: Pascalle van der Kroef
Productie: Erwin van Rheenen

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie