Marketing PR van Hertz: Boem is ho!

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het is soms zo eenvoudig om in de pers te scoren. Jaloersmakend simpel. Dat gevoel kwam bij mij op toen ik wat kranten scande vandaag. Overal stond het, met een grote foto erbij: georganiseerd door Hertz.

Het mechanisme achter de actie is:
- Doe een oproep "Geef jezelf of je partner op" (Hertz zegt dat er 1700 aanmeldingen waren)
- Maak een rigoureuze selectie (Hertz had slechts 15 kandidaten laten optrommelen voor de finale... scheelt lekker in de kosten!)
- Regel een BN'er als presentator (Hertz nodigde Floortje Dessing daarvoor uit)
- Zorg voor een aantrekkelijk fotomoment (Hertz winnares leek wel model en dan in cabrio in het zonnetje)
- Geef er een sponsor claim en draai aan (Hertz directeur vertelt dat vrouwen minder schade rijden)

Een greep uit de exposure online:
-
" title="__Boem_is_ho___.html?p=32,1
">Telegraaf
-
" title="Vrouw_toont_parkeerkunst.html
">AD
-
-

Mijn vraag aan molbloggers: wordt Hertz echt beter van deze PR exposure? Of is het toch vooral PR voor een activatie en is het merk daarin te onzichtbaar?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie