Meta Performance Talks: waarom My Jewellery kiest voor ‘lo-fi’ content

De doelgroep van My Jewellery heeft weinig op met ‘het perfecte plaatje’. Het merk scoort met snelle, in-house gemaakte content.

In de nieuwe videoserie Meta Performance Talks gaat Country Director Geraldine Beker-Bouma van Meta in gesprek met ondernemers en professionals over de ins en outs van performance marketing. Ze praten onder meer over de rol van AI, de verhouding tussen performance en creativiteit, en nieuwe trends zoals Reels. In deze aflevering is Julia Zentjes te gast. Zij is eindverantwoordelijk voor alle paid en organic social media van My Jewellery.

My Jewellery begon in 2011 als een sieradenmerk. Oprichter Sharon Hilgers bouwde het merk uit tot een bedrijf met ruim 650 medewerkers en 30 boutiques in Nederland, België en Duitsland. De collectie is intussen uitgebreid met kleding, beauty- en lifestyle-producten. Naast de fysieke winkels, is My Jewellery ook online en op social media hard gegroeid. Zo heeft het merk op Instagram ruim een half miljoen volgers en het creatieve proces wordt volledig in huis gedaan.

Julia Zentjes stuurt dit in-house team van social media specialisten aan. My Jewellery werkt al langer samen met Meta voor organic en paid content op Instagram en Facebook. Social is voor het merk een erg belangrijk middel om de doelgroep te bereiken en conversie te genereren, legt ze uit.

Minder staged content, meer lo-fi

My Jewellery zet steeds minder in op ‘het perfecte plaatje’ en staged content. Julia: ‘We maken heel veel ‘lo-fi’ content. Met lo-fi bedoel ik dat de content meer ‘on the go’ is opgenomen. Onze collega’s produceren veel content bijvoorbeeld gewoon bij ons op kantoor. Dat geeft een realistisch beeld van hoe iets eruitziet. Het gaat ook allemaal wat sneller en het spreekt onze doelgroep erg aan.’

Snel groeiend en populair onderdeel in de social media campagnes zijn Reels op Instagram. ‘Daarmee behalen we een groot organisch bereik, ook buiten onze volgers’, zegt Julia. ‘Er gaat ook veel content viraal. Dan kunnen we kijken wat organisch goed werkt en die content zetten we dan weer gesponsord in. Het is een wisselwerking: we kijken hoe organisch en paid elkaar kunnen versterken. Daardoor wordt het één geheel.’

Performance continu testen

Met verschillende tools optimaliseert My Jewellery voortdurend de performance van campagnes. Julia: ‘We testen continu wat goed werkt, ook met conversion lift studies. We hebben bijvoorbeeld een conversion lift studie lopen die zich richt op de inzet van Advantage+ Shopping Campagnes op Meta-platforms. Advantage+ Shopping Campagnes zijn een relatief nieuw format van Meta. We zijn nu een halfjaar aan het testen en dat werkt heel goed voor ons.’

Julia’s tip voor andere merken is dan ook: blijf continu testen. ‘Er zijn heel veel mogelijkheden om te testen. Je kan split-testen doen, bijvoorbeeld met een conversion lift study. Wat wij merken is dat iets vandaag goed kan werken, maar over een halfjaar kan dat weer anders zijn. We sturen dat constant bij en daarvoor hebben we een goede samenwerking met ons creatieve team. We hebben alle marketing in huis en bespreken wekelijks samen wat organisch en paid goed werkt en zo kunnen we nieuwe ideeën bedenken en ze direct inzetten.’

Opschalen naar andere landen

My Jewellery richt zich meer en meer op andere landen. Daarbij komt de schaalbaarheid van Meta-campagnes goed van pas, legt Julia uit. ‘We hebben nu een goede opzet en die kunnen we doorzetten naar andere markten. We weten zeker dat de potentie er is om de doelgroep ook in andere landen te bereiken.’

Benieuwd naar het hele gesprek? Bekijk hieronder de video.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →