SEO, is het ook besmettelijk?

SEO? Wat is dat? Dat vroeg ik me af toen ik het woord SEO voor het eerst tegenkwam op internet. Ondertussen weet ik wat het is en werk ik er zelfs mee.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

staat voor Search Engine Optimization. Dat is Engels voor zoekmachine optimalisatie en staat voor alle middelen en activiteiten die je inzet om een website beter vindbaar te maken en die ervoor zorgen dat een website zo hoog mogelijk scoort in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google.

Weten ze wat SEO betekent?
Een voorbeeld? Je kunt de woorden (zoektermen, of ‘keywords’ in het Engels) waarmee je bezoekers je website vinden, verwerken in de tekst op je website. In combinatie met andere acties, verbetert het gebruik van keywords de vindbaarheid van je website. Over zoektermen gesproken, SEO is een goede zoekterm voor aanbieders van zoekmachine optimalisatie. Tenminste, als hun doelgroep weet wat SEO betekent en daar dus ook op zoekt. Nou kan ik me voorstellen dat een communicatieadviseur van een groot bedrijf of een grote organisatie wel weet wat SEO betekent en een reclamebureau, websitebouwer of communicatiebureau ook. Maar...hoe zit het met al die andere bedrijven, organisaties, eenmanszaken? Weten ze daar wat SEO betekent?

Verbale diarree
Ik gok dat de meeste van deze potentiële klanten voor een SEO-aanbieder geen flauw benul hebben wat SEO betekent. En ik durf te wedden als ze dat wel weten en op de zoekterm ‘ SEO’ zoeken, ze op een website belanden die uit z’n voegen barst van vakjargon. Nu wil ik SEO-experts geen veeg uit de pan geven. Dit is maar een voorbeeld van bezoekersONvriendelijkheid op het internet. Sterker nog, als voorbeeld waren tekstschrijvers nog beter geweest. Of beter gezegd: copywriters, SEO-copywriters, SEO-tekstschrijvers. De ene benaming is nog mooier en indrukwekkender dan de ander. Dus niet! Ik zie het allemaal...zoals Engelstaligen dat zo mooi noemen...als verbale diarree waarmee je bezoekers afschrikt. Oeps...weg klant.

Bezoekers veranderen in klanten
Het punt is, om potentiële klanten te bereiken en te verleiden tot zakendoen, zul je meer moeten doen dan je website zoekmachinevriendelijk maken. Bezoekersvriendelijkheid is even belangrijk en misschien zelfs belangrijker. Zorg voor goede website content...uh ik bedoel inhoud. Vormgeving, foto’s, tekst, filmpjes; stem deze allemaal af op je doelgroep. Een bezoekersvriendelijke website kan bezoekers veranderen in klanten. Verplaats je daarom in je bezoeker en spreek in zijn taal. Mooie praatjes vullen geen gaatjes, verleidende woorden en beelden wel. Want, je potentiële klant wil niet geïmponeerd worden. Hij...of zij...wil verleid worden en zich niet afvragen...zoals ik vijf jaar geleden...SEO, is het ook besmettelijk?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie