Teads ads manager: Het eerste cookieloze platform voor het open web

Teads heeft in de afgelopen maand een baanbrekende ‘cookieless mode’ update aangekondigd voor hun Teads Ad Manager (TAM)

Hiermee kan Teads nu zonder cookies campagnes kan activeren gedurende de gehele marketingcyclus, een unicum binnen het open web. De 'cookieless modus' van TAM ondersteund de planning, targeting, levering en rapportage van campagnes zodat adverteerders op verantwoorde wijze hun gebruikers zonder het gebuik van cookies kan bereiken.

De cookieless oplossing van Teads heeft verdeeld over meer dan 50 campagnes al meer dan 1 miljard impressies opgeleverd, volledig zonder cookies. De eerste resultaten tonen al aan dat TAM campagnes zonder cookies gemiddeld 5,5% meer merkbekendheid opleveren dan campagnes met cookies.

Door merken de mogelijkheid te bieden om de consument op grotere schaal te bereiken - binnen een premium redactionele omgeving en met behulp van een volledig cookieless oplossing - zet Teads haar streven voort om de standaard te bepalen voor verantwoorde reclame binnen het hele digitale ecosysteem.

Teads Care

In het verlengde van het thema 'Advertise Responsibly' kondigde Teads ook Teads Care aan. Dit marktleidende initiatief stelt adverteerders in staat een bepaald goed doel van hun keuze financieel te ondersteunen, waarna Teads deze bijdrage verdubbelt in de vorm van media-investeringen. Teads Care zal zich in eerste instantie richten op de geestelijke gezondheid en het milieu, maar zal zich daarnaast richten op het ondersteunen van een aantal goede doelen over de hele wereld die aansluiten bij de MVO-campagnes van de adverteerders.

Naast Teads Care heeft Teads ook haar inzet geïntensiveerd om een duurzaam mediaplatform voor de hele planeet te zijn. Na de lancering van de Carbon Footprint calculator eerder dit jaar, heeft de co-CEO van Teads, Jeremy Arditi, toegezegd dat het bedrijf zal blijven investeren om inzicht te krijgen in het effect van de adtech-industrie op het milieu en om duurzame en leverbare oplossingen te ontwikkelen die de impact van het platform op de opwarming van de aarde zullen verminderen.

Traffic Acquisition

Verdere updates die tijdens het evenement werden aangekondigd, betroffen vooral het Traffic Acquisition-product van Teads. De upgrades van het Traffic Acquisition-product zijn een grote stap voorwaarts en bieden oplossingen voor de belangrijkste uitdagingen waarmee adverteerders momenteel worden geconfronteerd wanneer ze kwalitatief verkeer naar hun site willen leiden. De 3 belangrijkste oplossingen zijn:

'Goal Based Bidding' is een oplossing die adverteerders in staat stelt hun belangrijkste KPI's te realiseren voor een Traffic Acquisition-campagne. Adverteerders kunnen nu nog accurater hun traffic optimaliseren en dieper in de funnel komen. Een paar voorbeelden: door optimaliseren op bounce rate (minimize bounce rate or reach target bounce rate) en Reach target CTR. Deze zijn verkrijgbaar via managed service of selfservice (in Teads Ad Manager).

'Dynamic Performance Ads' is een oplossing die wel 16 verschillende creatieve variaties kan genereren waarin de titels en afbeeldingen kunnen variëren. De AI van Teads zal dit automatisch A/B testen om er achter te komen welke de beste resultaten opleveren op basis van de gekozen KPI's. De eerste resultaten tonen aan dat 'Dynamic Performance Ads' de gemiddelde prestaties van een campagne met 30% verbeterd.

'Retail Traffic Solutions' is een combinatie van twee producten die retailers helpen met hun doelstellingen te verwezenlijken.

Het eerste product is 'Teads Traffic Acquisition' met 'Amazon Attribution', waarmee adverteerders de sales effectiviteit kunnen meten van advertenties in TAM. Dit is vooral bedoeld om de gebruiker naar de website van Amazon te leiden. Met Amazon Attribution kunnen marketeers Product Views, Add to Cart en Sales meten om de effectiviteit van hun advertenties nauwkeurig te meten.

Het tweede product is een 'Traffic Acquisition Reachcast', waarmee een merk tussen de 12 uur en 5 dagen het gross van de traffic krijgt binnen een bepaalde content categorie. Daarbij wordt gebruik gemaakt van de 'High Attention' display formaten van Teads om het aantal bezoekers naar de site te optimaliseren.

Attention Economy

Tot slot besprak Teads de meest recente bevindingen van het onderzoek naar de Attention Economy, uitgevoerd door dentsu. Het onderzoek, waarbij Teads een belangrijke mediapartner was, toonde aan dat 'Attention' drie keer beter is in het voorspellen van resultaten dan 'viewability'. De eerste bevindingen toonden aan dat 'viewability' op zich niet langer een goede maatstaf is om te meten hoe de consument reageert op content op een pagina. Het onderzoek van dentsu naar de 'Attention Economy' toonde aan dat 'User Choice', 'Creative', 'Time in view' en 'Relevance' de belangrijkste drijfveren zijn voor het leveren van 'Attention' aan adverteerders. Een meer gedetailleerd overzicht van de studie kan worden gedownload van de website van Teads.

De Teads Partnerdag op 16 november werd gepresenteerd door Jeremy Arditi, co-CEO van Teads. Tijdens deze dag werd de strategische visie van het platform gepresenteerd, waarbij toonaangevende bedrijven zoals Southwest Airlines, OMG, Diageo, dentsu international en PHD waren betrokken.

Wat betreft de belangrijke updates en aankondigingen zei Arditi: "Dit is een kritieke periode voor bedrijven die groei willen halen uit de pandemie en zich tegelijkertijd willen aanpassen aan de manier waarop de consument nu omgaat met de online wereld. Wij blijven uitermate gefocust op het ontwikkelen van innovatieve oplossingen voor de digitale advertentie-industrie die zakelijke resultaten garanderen zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit waar wij om bekend staan. We zijn uniek gepositioneerd om marktleidende, Responsible Advertising-oplossingen te bieden aan onze adverteerders en partners voor elke fase van hun marketingtraject en zijn enthousiast om met hen samen te werken en te groeien in 2022 en daarna."

 

 

Over Teads

Teads exploiteert een toonaangevend, cloudgebaseerd, end-to-end technologieplatform dat programmatisch digitaal adverteren mogelijk maakt in een wereldwijd ecosysteem van hoogwaardige digitale media. Het modulaire platform van Teads is een end-to-end oplossing waarmee partners gebruik kunnen maken van buy-side, sell-side, creatieve, data- en AI-optimalisatietechnologieën.

Teads biedt adverteerders en hun bureaus één toegangspunt voor de aanschaf van producten van de beste uitgevers ter wereld. Dankzij exclusieve wereldwijde mediapartnerschappen kan Teads adverteerders en bureaus in staat stellen om 1,9 miljard unieke maandelijkse gebruikers* te bereiken in merkveilige, verantwoorde advertentieomgevingen, terwijl de effectiviteit en efficiëntie van digitale advertentietransacties wordt verbeterd.

Teads werkt samen met toonaangevende marketeers, bureaus en uitgevers via een team van meer dan 1.000 mensen in 26 landen. Wereldwijd bereik vanaf april 2021

 

Plaats als eerste een reactie