3 redenen waarom in-app advertising groeit

In de reclame-industrie is al jaren een verschuiving van budgetten van web naar in-app zichtbaar.

In de reclame-industrie is al jaren een verschuiving van budgetten van web naar in-app zichtbaar. Gezien de recente ontwikkelingen en innovaties in de markt, zetten we de top 3 op een rij.

Contextual targeting

Contextuele targeting is van cruciaal belang, gezien momenteel minder dan 37% van de browsers nog cookies accepteert. Teads werkt al jaren met geavanceerde contextuele targeting opties wat binnen in-app advertising perfect tot zijn recht komt. Concreet betekent dit dat we in staat is om relevante gebruikers binnen een in-app omgeving te bereiken, die voorheen zelfs met cookies niet te vinden waren. Dankzij de samenwerking met Grapeshot en de in-house ontwikkeling van een AI-bidder, maakt Teads al jaren gebruik van contextuele, cookieless targeting.

Werkt perfect op mobiel

De populariteit van outstream advertising heeft de afgelopen tijd ook zijn weg gevonden naar apps, wat heeft geleid tot een aanzienlijke toename in volume. Outstream advertising werkt momenteel optimaal op mobiele apparaten, zowel in web- als in-app omgevingen. Lege witruimtes en trage integratie trajecten komen niet meer voor, wat tot voor kort nog een doorn in het oog was van uitgevers.

Dit heeft geleid tot een verbeterde gebruikerservaring en hogere betrokkenheid van de doelgroep. De toepassing van outstream advertising binnen apps biedt uitgevers een aantrekkelijke manier om hun inkomsten te verhogen en adverteerders een groter bereik om hun doelgroep te bereiken.

In-Feed Native advertising in opkomst

Een sterke verandering op het gebied van in-app advertising is de opkomst van In-feed Native. In-feed Native ads zijn zo ontworpen dat ze opgaan in de content van de app – volledig aanpasbaar aan de templates. Een vorm die niet alleen minder storend is dan traditionele banners, maar ook aantoonbaar effectiever is in het creëren van engagement. In-feed Native is één van de 6 typen van native units zoals gedefinieerd door het IAB. Dit formaat vereist dat publishers aparte assets ontvangen en deze opnieuw indelen volgens hun vooraf gedefinieerde sjabloon.

Zo zijn app-publishers in staat om hun gebruikers een perfecte gebruikerservaring aan te bieden, aangezien ze zelf controle hebben over de manier waarop een advertentie wordt weergegeven. Het resultaat? Advertenties worden beter ontvangen door gebruikers, wat enorme kansen biedt voor performance campagnes.

Het mag duidelijk zijn: het in-app advertentielandschap is er een van de onbegrensde mogelijkheden. En wie zijn strategie er niet op afstemt laat niet alleen kansen liggen, maar verkwist simpelweg het advertentiebudget.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →