Team5pm zet nieuwe softwaretool ‘TopicTree’ in de markt

TopicTree gebruikt data uit ‘s werelds grootste zoekmachines om de juiste video topics te bepalen, die de doelgroep écht wil zien.

Team5pm, agency gespecialiseerd in data-gedreven videocontent, heeft een nieuwe softwaretool ontwikkeld die gebruikers continu inzicht geeft in trending video-topics. TopicTree maakt gebruik van de voorspellende kracht van de grootste zoekmachines ter wereld, zoals Google, YouTube, TikTok, Amazon en Pinterest. Dit geeft gebruikers de kans front-runner te zijn binnen een specifiek contentdomein, hoge rankings te behalen op TikTok, YouTube en Google en video’s te maken die hun doelgroep écht wil zien. De tech-oplossing is de eerste geautomatiseerde video-SEO-technologie binnen de markt en wordt momenteel door Team5pm uitgerold bij klanten als PostNL, bol.com en GAMMA

Over TopicTree

TopicTree trackt en analyseert continu kijk- en zoekgedragdata van ‘s werelds grootste zoekmachines. Gebruikers ontvangen actuele input voor hun contentstrategie, waaronder een lijst met de meest potentiële topics, vragen die in de video’s behandeld moeten worden, specifieke video-specs, trends en een advies voor distributie. De naam is afgeleid van het bekende begrip binnen de SEO-wereld - het "seed keyword", ofwel het kortste kernzoekwoord. TopicTree gebruikt dit zaadje om een boom aan videotopics te genereren met behulp van data. 

“Een groot deel van onze klanten gaf aan te willen weten welke video-topics en -trends binnen hun niche de meeste potentie hadden om te slagen. Daarnaast, produceerden ze vaak video’s, waarbij de kosten niet in verhouding stonden met het resultaat. Een geautomatiseerde tool hiervoor bestond nog niet binnen de markt,” aldus Jelmer Wind, CEO van Team5pm.  “Vanuit deze behoefte is TopicTree geboren. De softwaretool stelt merken in staat front-runner te worden binnen een bepaald contentdomein. Bij Team5pm vinden we het belangrijk video continu te blijven innoveren. We zijn dan ook enorm trots dat we deze efficiënte manier van data-verzameling als eerste binnen de markt hebben kunnen lanceren. ”

Zicht in vragen van de doelgroep

Na een ontwikkelingsperiode van twee jaar, kunnen we nu met de derde iteratie van TopicTree continu grote hoeveelheden data verzamelen uit ‘s werelds grootste zoekmachines.", aldus Daan Dibbetz, developer bij Team5pm. “De softwaretool analyseert op geautomatiseerde wijze data points uit Google, YouTube, TikTok, Amazon én Pinterest. Soortgelijke technologie bestond voorheen nog niet. Dat maakt deze applicatie uniek."

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →