Wilkinson mag door met reclame

Scheermessenfabrikant Wilkinson mag in reclame blijven beweren dat geen ander scheermes gladder scheert dan zijn nieuwe systeem Quattro, zo heeft de rechter in Utrecht gisteren bepaald.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Concurrent Gillette had een kort geding aangespannen. Ze eiste dat Wilkinson zijn stelling zou intrekken. Maar de rechter in Utrecht oordeelde dat Wilkinson de beweringen voldoende met onderzoek heeft onderbouwd.

Wilkinson moest ook een nederlaag incasseren. Het bedrijf had in hetzelfde kort geding als tegeneis gesteld dat Gillette niet meer ongefundeerd mocht beweren de beste, de gladste en de comfortabelste te zijn. Ook die eis wees de rechter af. Volgens rechter H. Schepen zijn superlatieven in de reclame zo uitgehold dat een gemiddeld geïnformeerde consument de zinsnede 'the best a man can get' niet als een superioriteitsclaim van Gillette zal opvatten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie